Nälkäpäivä-seminaari 2013: Pakolaisuus ja sodan traumat Lähi-idässä

Kehitysmaatutkimuksen opiskelijoiden ainejärjestö Keho ry. järjestää Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivä-keräyksen hengessä kaikille avoimen Nälkäpäivä-seminaarin torstaina 12.9. klo 17:30-19:00 Metsätalolla (Unioninkatu 40, sali 6).

Lähi-idän alueella niin kurdit, palestiinalaiset kuin monien sotien siviiliuhrit ovat paenneet maasta toiseen. Tänä vuonna Nälkäpäivä-keräyksen tuotot menevät Syyriaan, josta on paennut naapurimaihin Punaisen Ristin arvion mukaan jo yli 2,5 miljoonaa ihmistä. Toivottavatko naapurit pakolaiset tervetulleeksi? Miten sota vaikuttaa pakolaisten mielenterveyteen?

Illan aikana kuulemme kolme mielenkiintoista puheenvuoroa:

Dosentti Pertti Multanen, kehitysmaatutkimuksen oppiaine, Helsingin yliopisto: “Pakolaisuus Lähi-idässä – nykypäivä ja historia

Aishi Zidan, toimittaja, Helsingin Sanomat: “Syyrian pakolaisten olot

Päivi Muma, erikoissairaanhoitaja, psykoterapeutti ja TtM, Suomen Pakolaisapu: “Psykososiaalinen ohjelma Gazassa 2009

Puheenvuorojen jälkeen on aikaa kysymyksille ja keskustelulle. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Esteetön sisäänkäynti Unioninkadun puoleisesta pääovesta.

Lämpimästi tervetuloa!