Sambia-ateria keräsi hyvän tuoton UniCafeissa

Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan (HYY) ja HYY Ravintolat Oy:n 9.10.2012 yhteistyössä järjestämä Sambia-päivä oli suosittu opiskelijoiden keskuudessa. HYY:n kehitysyhteistyöhanketta tukevan Sambia-aterian, joka tällä kertaa oli kasvis-munakoisovuoka, valitsi UniCafe-opiskelijaravintoloissa 2060 asiakasta. UniCafe on lahjoittanut jokaisesta myydystä Sambia-ateriasta HYY:n hankkeelle 10 senttiä, eli yhteensä noin 200 euroa. Lisäksi asiakkailla oli mahdollisuus lahjoittaa kassalla vapaavalintainen rahasumma ostostensa yhteydessä ja lahjoituksista kertyi noin 400 euroa.

Kaiken kaikkiaan syksyn 2012 Sambia-päivän tuotto HYY:n hankkeen hyväksi oli yli 600 euroa. Keväällä 2012 järjestetty Sambia-päivä puolestaan tuotti noin 400 euroa, eli vuonna 2012 HYY Ravintolat ja UniCafeiden asiakkaat ovat tukeneet Sambia-hanketta kaikkiaan yli tuhannella eurolla.

Sambia-päivän tuotolla tuetaan HYY:n vuoden 2011 alusta käynnissä ollutta kehitysyhteistyöhanketta, joka tukee naisten ja tyttöjen lisääntymis- ja seksuaalioikeuksien toteutumista Itä-Sambiassa. HYY:n ja HYY Ravintoloiden yhteistyössä toteuttamaa kehitysyhteistyöateriaa on tarjottu UniCafeissa jo yli 30 vuoden ajan, vuodesta 1979 lähtien. Syksyllä 2012 Sambia-päivä oli osa valtakunnallista Suomen ylioppilaskuntien liiton Kehy-viikkoa. Menestyksekästä yhteistyötä on tarkoitus jatkaa vastaisuudessakin.

HYY ja HYY Ravintolat kiittävät lämpimästi kaikkia Sambia-päivään osallistuneita ja Sambia-hanketta tukeneita!

Lisätietoja:

HYY Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Arja Kosonen, p. 040 765 2325