MFK-K203 Kemian käsitteet ja ilmiöt opetuksessa

Kurssin tavoitteet

• Opiskelija oppii hyödyntämään uusinta tutkimustietoa kemian käsitteiden ja ilmiöiden oppimisesta ja opettamisesta.
  • Opiskelija sisäistää perusopetuksen ja lukion kemian opetussuunnitelmien perusteiden keskeiset sisällöt.
  • Opiskelija harjaantuu ryhmätyöskentelyssä sekä esitysten laadinnassa ja pitämisessä.
  • Opiskelija jakaa oppimisprosessinsa tuloksia koko kemian opettajayhteisön käytettäväksi.
  • Opiskelijan minäpystyvyys ja tunne omasta pätevyydestä opettajana vahvistuu.

Opintojaksolla tutustutaan kemian perusopetuksen ja lukio-opetuksen käsitteisiin ja ilmiöihin sekä saadaan tutkimuspohjaista tietoa, tukea ja osaamista niiden opettamiseen. Opintojaksolla hyödynnetään ajanmukaisia TVT-sovelluksia.