MFK-K301 Tutkiva ja eheyttävä kemian opetus

Kurssin tavoitteet

• Opiskelija saa valmiuksia elinikäiseen ja tutkivaan opettajuuteen.
  • Opiskelija saa tietoa ja työkaluja toteuttaa tutkivaa ja eheyttävää kemian opetusta, oppii suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan tutkivaa ja eheyttävää opetusta yhteistyössä muiden kanssa, saa valmiuksia ohjata tutkivaa ja eheyttävää opetusta.
  • Opiskelija oppii käyttämään uusinta tutkimustietoa omassa opetuksessaan sekä reflektoimaan omaa opetustaan suullisesti ja kirjallisesti.
  • Opiskelijan minäpystyvyys ja tunne omasta pätevyydestä opettajana vahvistuu.

Kurssin sisältö

Opintojaksolla opiskelijat kehittävät ja toteuttavat tutkimuksellisen ja eheyttävää kemian opetusta tukevan opetuskokonaisuuden. Toteutus tehdään mahdollisuuksien mukaan yhteistyössä esimerkiksi koulujen tai Helsingin yliopiston tiedekasvatuskeskuksen kanssa. Opintojaksolla hyödynnetään ajanmukaisia TVT-sovelluksia.