Mainos: Handbook of Easy Languages in Europe / Käsikirja Euroopan selkokielistä ilmestynyt

Hyvät kielentutkijat ja selkokielestä kiinnostuneet,

Heinäkuun viimeisellä viikolla ilmestyi Handbook of Easy Languages in Europe.

Käsikirja kuvaa selkokielten historiaa ja nykytilannetta Euroopassa. Kirja on suunnattu kaikille selkokielestä ja sen tutkimuksesta kiinnostuneille. Kirjassa on 21 lukua, joista jokainen käsittelee yhtä maata. Luvut rakentuvat saman järjestyksen mukaan, mikä mahdollistaa maiden välisen vertailun. Luvut käsittelevät selkokielen historiaa, lainsäädäntöä, terminologiaa, sidosryhmiä, kohderyhmiä, ohjeistuksia, käytännön tuotoksia, koulutusta ja tutkimusta. Kirja sisältää myös näytetekstejä eri kielten selkokielistä sekä yli 1300 lähdeviitettä.

Kirjan on kustantanut saksalainen Frank & Timme. Kirjan julkaisemista on tukenut Koneen Säätiö. Kirjasta on nyt ostettavissa sekä painettu että sähköinen versio. Sähköinen versio julkaistaan myös avoimesti helmikuussa 2022. Muistutamme vielä, että tieteelliset lehdet julkaisevat kirjoista arvioita, ja arvion kirjoittaja voi saada omakseen kirjan arviointikappaleen.

Lisätietoja käsikirjasta kustantajan sivuilla.

Kiinnostavia lukuhetkiä toivottavat

Käsikirjan toimittajat