Työpaja 15.1.2018

KAUKO -hankkeen ensimmäiseen yhteiseen työpajatapaamiseen Minerva-oppimiskeskuksessa osallistui hankkeen kohdekaupunkien (Helsinki, Espoo, Vantaa, Lahti) sosiaalialan ammattilaista ja kolmannen sektorin toimijoita. Lämmin kiitos kaikille osallistujille!

Päivän aloitti Philip Lalander, sosiaalityön professori Malmön yliopistosta, joka kertoi kokemuksistaan ja tutkimuksistaan sosiaalityöstä Ruotsista. Tämän jälkeen KAUKO-hankkeen tutkijat esittelivät tutkimushankkeen alustavia tuloksia. KAUKO-tutkimushankkeessa on vuoden 2017 aikana haastateltu noin 70 sosiaalialan ammattilaista ja asiakasta pääkaupunkiseudulla ja Lahdessa. Tutkimustulokset virittelivät keskustelua ryhmissä:  Miten maahanmuuttajien kotoutumista edistävää kaupunkisosiaalityötä tulee kehittää ja mitä siihen tarvitaan?

Tutustu työpajan ohjelmaan ja esityksiin alla olevista linkeistä.

Työpajan esitysten otsikot ja linkit esityksiin löydät alta.
[Työpajan 15.1.2018 ohjelma]

12.00 – 12.20
Kevyt tervetuliaislounas

12.20 – 13.15
“Beyond pop up socialworkers – migrants talking about social work and significant social relations”
Philip Lalander, sosiaalityön professori,  Malmön yliopisto

[Tutustu esitykseen tästä]

13.15 – 14.00
“Kotoutumisen kysymyksiä kaupunkisosiaalityössä maahan muuttaneiden ja heidän kanssaan työskentelevien sosiaalialan ammattilaisten mukaan. Alustavia tuloksia”
KAUKO-hankkeen tutkijat
[Tutustu esitykseen tästä]

14.00 – 14.15
Kahvia

14.15 – 15.15
“Maahanmuuttajien kanssa tehtävän sosiaalityön kehittäminen: miten ja ketkä?”  Ryhmätyöskentelyä ja keskustelua kotouttamistyön tavoitteista ja vaikuttavuudesta. Millaisia indikaattoreita tarvitaan?

15.15 – 16.00
Ryhmätyöskentelyn purku