Konseptin kirkastuminen ja muita edistysaskelia

Alkukevään ajan Koutsin projektiryhmän on pitänyt kiireisenä Koutsin ydinsisällön hiominen ja konseptin kirkastaminen. Kenelle verkkopalvelu tehdään? Mikä on palvelun sisällöllinen ja toiminnallinen perusidea? Vetoapua hommaan haettiin maaliskuun lopun kehittämisyhteisön tapaamisesta sekä huhtikuun alkupuolella pidetystä projektiryhmän työpajasta, ”kirkastuspäivästä”.

Lopullisen muotonsa konseptin luonnos löysi hyvissä ajoin ennen vappua, minkä jälkeen sitä on jo ehditty vilautella eri yhteistyötahoille. Koutsin kehittämisyhteisössä vaikuttavat löytävät konseptiluonnoksen Yammerista. Projektiryhmässä jännitetäänkin nyt, että millaista keskustelua konsepti herättää kehittämisyhteisön kanssa 8.5 pidettävässä palaverissa.

Olennainen askel kohti konkreettisen verkkopalvelun synnyttämistä otettiin pian vapun jälkeen, kun projektiryhmä palaveerasi tietoteknisen konsultin kanssa. Tapaaminen poiki tukun uusia oivalluksia ja konkreettisia ratkaisuehdotuksia, mutta myös lisää pohdittvaa.

Palvelun teknisten ratkaisujen syvällisemmän pohtimisen lisäksi lähitulevaisuudessa on tarkoitus pyrkiä määrittelemään parhaalla mahdollisella tarkkuudella se, mitä tiedollista sisältöä palvelussa on olennaista tarjota. Näissä ratkaisuissa tarkoituksena on hyödyntää myös verkkopalvelun kohderyhmien näkemyksiä.

Vaikka monet lopulliset ratkaisut vasta hakevat muotoaan, on homman henki kuitenkin kristallin kirkas: ”Koutsin tarkoitus on ahdistuksen karkoitus”, julistetaan konseptissakin.

This entry was posted in koutsi-projekti. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *