Verkkopalvelun toteutus käynnissä

Ensimmäinen workshop 17.1.2013 Nordkapp Oy:n tiloissa. Kuva: Marko Kuparinen.Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Koutsissa on käynnistetty toteutusvaihe. Kick off ja ensimmäinen työpaja on pidetty toteuttajien kanssa, ja tästä edetään tiiviissä tahdissa kohti maaliskuuta, jolloin palvelun ensimmäinen versio valmistuu. Loppuvuosi oli sähäkkä. Toteutuksen kilpailutus saatiin hoidettua juuri joulun alla, minkä jälkeen oli mukava vetäytyä pienelle hengähdystauolle. Visuaalisen ilmeen ja datavisualisointien toteuttajaksi valittiin Nordkapp Oy ja tekniseksi toteuttajaksi Flo Apps Oy. Molemmat ovat alallaan tunnustettuja tekijöitä, joilla on hyvää kokemusta tiedon visualisoinneista. Nyt työtä tehdään yhdessä ja ketterällä menetelmällä, tapaamisia on kerran viikossa.

Koutsin tiimi supistui vuoden alussa yhdellä, kun Miia Kunnarin työsopimus päättyi. Miia teki hyvää työtä muun muassa uraseurantatiedon parissa ja itsekin hiljattain valmistuneena toi erinomaisia kehittämisideoita ja näkökulmia työhömme.

Verkkopalvelun toteutuksen rinnalla laitamme nyt ison pyörän pyörimään myös tehtäväkuvausten joukkoistamisessa. Tätä ideoiva Helsingin,Tampereen ja Jyväskylän yliopiston sekä Metropolian ammattikorkeakoulun ihmisistä koostuva aivoriihi tapaa ensi viikolla. Tavoitteena on, että loppukeväästä meillä olisi kasassa jo joitain satoja kuvauksia.

Tänä vuonna keskitymme myös palvelun tunnetuksi tekemiseen, onhan käsillä hankkeen kolmas ja viimeinen vuosi.

About Deleted User

Special user account.
This entry was posted in koutsi-projekti. Bookmark the permalink.