”Dialoginen opetus tukee oppilaiden identiteetin kehittymistä”

Ryhmätyöskentelymme alkoi tutustumisella toisiimme ja aiheeseen. Huomasimme pian valinneemme haastavan aiheen. Paljon hyviä ideoita nousi teeman pohjalta, mutta koska käsitteet vaikuttivat laajoilta ja vaikeasti hahmotettavilta, emme vielä enimmäisellä tapaamiskerralla kyenneet päätöksiin tutkimustavasta. Erilaisia ideoita puntaroitiin ja totesimme, että meidän tulee tutustua sekä käsitteisiin että tutkimustapoihin tarkemmin ennen varsinaisen tutkimussuunnitelman tekemistä.

Lähdimme selvittämään mitä käsitteet identiteetti, identiteetin kehittyminen ja dialoginen opetus tarkoittavat ja miten niitä voidaan tutkia. Jaoimme ryhmän pienempiin työryhmiin ja ryhmille annettiin omat tehtävät. Teimme yhteiseksi työtiloiksi sekä Whatsapp-ryhmän että jaetut tiedostot OneDriveen. Näin voimme käydä ideointia ja jakaa ajatuksia. Terveisin Dialogi-ryhmä

Tietoa kirjoittajasta

2 kommenttia artikkeliin ””Dialoginen opetus tukee oppilaiden identiteetin kehittymistä””

1. Hienoa, että olette valinneet näin haastavan ja mielenkiintoisen aiheen! Lööppinne otsikko herättää jo monia kysymyksiä lukialle. Toimisimme samalla tavalla ja lähtisimme selvittämään hankalia käsitteitä. Meille dialoginen opetus ei ole kovinkaan tuttu aihe ja odotamme innolla, että saamme siitä lisää tietoa.
    Oletteko jo päättäneet, miten lähtisitte rakentamaan tutkimusta?

Tsemppiä ryhmätyöskentelyyn!

Anni/Johanna/Pauliina – pedagoginen johtajuus

1. Tosiaankin tutkimussuunnitelmamme tekeminen nostatti muutamat hikipisarat otsalle. Toivottavasti esityksemme avasi jossain määrin dialogisen opetuksen teemaa 🙂