Ryhmän 10 blogiviikko alkaa!

Moikka kaikille! Me ollaan ryhmä 10, ilmiöoppijat. Tänään alkaa meidän blogiviikko ja haluaisimme aloittaa sen pienellä kurkistuksella meidän tutkimukseen. Meidän nimikkotutkijana on Jenni Vartiainen ja hänen tutkielmansa ”Makerspaces, multiliteracies and early science education”.

Voitte pohtia julkaisemaamme kuvaa ja sen tarkoitusta. Kommentoikaa rohkeasti, jos kuva herättää kysymyksiä. Vastaamme mielellämme kaikkeen pohdintaan ja kommentointiin. Stay tuned! 🙂

-Suvi / Ilmiöoppijat

(Kuva lainattu osoitteesta http://www.monilukutaito.com/blog/39/lorutiedetta)

3 thoughts on “Ryhmän 10 blogiviikko alkaa!

  1. Elisa

    Hei, minulle tuli mieleen onko runon tehtävä herättää mielikuvitusta? Toisaalta lopussa todetaan melko tylystikkin, ettei kalat osaa lentää. Onko tarkoitus kuitenkin herättää mielikuvitus mutta samalla rajata se todellisuuteen?

    Näitä asioita jäi pohtimaan Elisa/Sivuraiteilla.

    Vastaa
    1. Ilmiöoppijat

      Kiitos Elisa kommentistasi!

      Me ymmärsimme, että runon tarkoitus oli juurikin herätellä mielikuvitusta haastamaan realimaailman rajoitteita. Uskomme, että lopun toteamus siitä etteivät kalat eivät osaa lentää liittyy enemmänkin siihen, että sillä tuetaan lapsen kehittyvää käsitystä toden ja mielikuvituksen rajasta. Kyseisessä artikkelissa tarkasteltiin sellaisia hetkiä, joissa leikki sisälsi mielikuvituksellisia todellisuuden rajat rikkovia elementtejä.

      Vastaa
  2. Salla Räsänen

    Hei ilmiöoppijat,
    Lorulla on siis tarkoitus tukea lasten kehittyvää käsitystä siitä, mikä on toden ja mielikuvituksen raja? Tämä on ryhmämme mielestä aika mahtava tapa aloittaa keskustelua lapsilähtöisestä lähestymistavasta. Kun tutkimuksenne otsikko on: ”Makerspaces, multiliteracies and early science education”, niin onkohan lorulla myös tarkoitus herättää varhaista kiinnostusta luonnontieteisiin.

    Terveisin,
    Ryhmä 9

    Vastaa

Vastaa käyttäjälle Elisa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *