Hallituksen kokous 11/2009

Hallituksen kokous 11/2009 Pöytäkirja

Aika: Torstai 15.9.2009 klo 10.00

Paikka: Valtiotieteellisen tiedekunnan kirjaston kokoushuone, Unioninkatu 35

Paikalla: Paul Stenbäck, Jarno Louhelainen, Kristine Koponen, Nina Ahola, Janne Rajala, Erkka Saarinen, Heidi Kaila, Jani Valtonen, Anssi Heinonen (kohdasta 8 eteenpäin), Otto Laosmaa (kohdasta 13 eteenpäin).

1. Kokouksen avaaminen

-Paul avasi kokouksen kello 10.05.

2. Kokouksen laillisuuden ja päätösvaltaisuuden toteaminen

-Kokous todettiin lailliseksi ja päätösvaltaiseksi.

3. Kokouksen tyjärjestyksen hyväksyminen

-Lisättiin kohdaksi 8 vuosijuhlat.

4. Edellisen kokouksen pöytäkirjan tarkastaminen

-Hyväksyttiin kokouksen 10/2009 pöytäkirja.

5. Posti

-Postia ei ollut haettu, kun sihteeri ei ollut paikalla.

6. Menneet tapahtumat

2.10. Futissarja

5.10. Futissarja

6.10. Roomalaiset

13.10. Vuosijuhlatoimikunnan kokous

7. Tulevat tapahtumat ja ilmoitusasiat

16.10. KTTO:n stand up-ilta

21.10. Wider-excu

22.10. Töitä & Kaljaa

2.11. Suomen pankki -excu

8. Vuosijuhlat

-Vuosijuhlatoimikunta kokousti 13.10, kokouksessa päätettiin menu, ja käytiin läpi kutsujen lähettämiset. Fyysisiä kutsuja askarrellaan 16.10. Jarno lähettää vuosijuhlaviikosta mainosta kaapelin-valajiin.

-Keskusteltiin vuosijuhlalipun hinnan alentamisesta. Lopulta päätettiin pysyä aiemmin sovitussa summassa, koska KTTO joutuu itse maksamaan sen kustannukset, ja kyseisen rahan voisi käyttää paremminkin.

9. Opintoasiat

-Käytiin läpi halloped-vaaleihin liittyviä kysymyksiä, etenkin sitä, miten KTTO suhtautuu Kannunvalajien mahdolliseen omaan vaalirenkaaseen. Keskustelua oltiin jo käyty sähköpostitse ennen kokousta, mutta koska koko hallitus ei ollut päässyt paikalle, ei sitä pystytty täydellisesti jatkamaan. PJ-kokouksessa oli päätetty, ettei Kannu lähde puuttumaan tiedekuntaneuvoston edustajiston valintaan, mutta yrittää saada omalla vaaliliitollaan laitosneuvostoihin jäsenen jokaisesta pääaineesta. Päätettiin, että KTTO lähtee mukaan kyseiselle listalle järjestämällä yleisen kokouksen, jossa äänestetään sinne ehdokaspari.

-Töitä & Kaljaa-järjestelyt olivat hyvin hallussa.

10. Talous

-Vuosijuhlien vuoksi rahat ovat tiukoilla, joten Kristine painotti, ettei sitä riitä mihinkään ylimääräiseen, ja toivoi jokaiselta budjettisuunnitelmaa omaan vastuualueeseensa liittyen. Koska vuosijuhlien lipun hintaa päätettiin olla muuttamatta, jää budjettiin vielä vähän tilaa joustaa, mikä ei olisi toteutunut alhaisemmilla tuloilla.

11. Suhdetoiminta

-Roomalaisien jälkeen, ennen aamusiivousta, olivat tyhjät tölkit kadonneet DJ-pöydän päältä, mihin ne oltiin jätetty, jotta aamusiivouksessa olevat voivat ne palauttaa. Epäiltiin että siivoojat ovat siivonneet ne pois, vaikka ne olivatkin juuri siinä ainoassa paikassa mihin ne saa jättää. Siivouspanttiakaan ei oltu palautettu, ilmeisesti juuri tästä syystä. Vihaista palautetta HYY:lle on asian tiimoilta odotettavissa. Tarik on yhteydessä VOO:n Saaraan.

-Pikkujoulut on työn alla, on löytynyt fuksiporukka joka on luvannut ottaa asian vastuulleensa. Nämä kuitenkin tarvitsevat jonkun yhteyshenkilön, joka on valmis neuvomaan näitä bileiden järkkäämisessä. Päätettiin, että Janne ja Anton voivat hoitaa asian, ja ensimmäinen voi tiedottaa asiasta jälkimmäiselle. Myös pikkujoulujen myöhäisestä ajankohdasta puhuttiin, ja sitä pyritään aikaistamaan, jos vain saamme jostain varattua otolliset tilat.

-Jatkettiin keskustelua Kuppalan käytöstä ja varaamisesta yksityishenkilöille. Varaamispolitiikkaa kiteytettiin siihen, että päätös sen sallimisesta tehdään tapauskohtaisesti, ottaen huomioon tilanteen laadun, onko tilanne suunnattu valtsikalaisille vai ulkopuolisille, sekä varaajan luotettavuuden ja aktiivisuuden ainejärjestössä.

-Kehon vuosijuhlat ovat seuraavana päivänä, tarjoilemaan on menossa Erkka, Janne, Jarno, Julia ja Tarik. Kehon Oona on jo lähettänyt tarkemmat ohjeet tarjoilijoille.

12. Kapitaali

-Kapitaali alkaa olla kasassa, jutut on kerätty ja taittaminen on parhaillaan menossa. Puuttuvia historiikkijuttuja kaivataan edelleen.

13. Urheilu

-Erkka järjestää vuosijuhlatanssikurssia. Sama opettaja kuin vuosi sitten. Päätettiin pitää kaksi kahden tunnin kertaa yhden kolmen tunnin kerran sijasta. Tila on vielä avoinna, yliopistoliikunnan tiloissa ei saa ulkopuoliset opettaa, Mannerheim-salia ehdotettiin.

14. Kulttuuri

-Varaa tukea kulttuuritoimintaa ei ole.

15. Yrityssuhteet

-Mennään exculle UNU-Wideriin 21.10, ja Suomen pankkiin 3.10.

16. Muut esille tulevat asiat

-Puhuttiin taas kokousten ajankohdasta. Osa kannattaa iltapäiväkokouksia, koska aamupäivällä ei luennoilta ehdi, ja osa aamupäiväkokouksia, koska iltapäivällä ei enää jaksa.

17. Kokouksen päättäminen ja seuraavasta kokouksesta sopiminen

Seuraava kokous doodlessa. Paul päätti kokouksen 11.30.