Fukseille

Hei vaan uudet fuksit!

Nyt on jo se aika kesästä, kun on päätökset tehty ja opiskelupaikat otettu vastaan. Olette siis virallisesti kansantaloustieteen opiskelijoita! Ei mikään huono valinta, ainakin itse voin sanoa viihtyneeni pääaineemme parissa oikein hyvin.

Nyt on siis vielä pari viikkoa työntekoa taikka lomailua koulun alkua odotellessa. Pian saattekin meiltä jo postia, joka sisältää tietoa ainakin valtsikasta, kansiksen ainejärjestöstä, kansiksesta aineena ja tietysti meistä tutoreista. Jos luette tätä jo ennen tuon postin kotiinne saapumista, voitte lukea myös esittelyt meistä jo etukäteen näiltä sivuilta!
Jo ennen koulun alkua teillä on mahdollisuus tutustua toisiinne, sekä meihin tutoreihin ensimiitissä, joka on siis 22.8, alkaen kello 14. Tapaamme Havis Amandan kohdilla kauppatorilla, ja jos sää näyttää hyvältä siirrymme yhdessä Suomenlinnaan. Jos sattuisi niin kurjasti, ettei sää suosi, kannattaa kuitenkin tulla paikalle. Tällöin toteutetaan siis Plan B.. Myös muihin valtsikkalaisiin pääsee tutustumaan jo ennen koulun alkamista. Kannunvalajat järjestävät lauantaina 29.8 Kannu Gamesin Suomenlinnassa, johon kannattaa ehdottomasti myös osallistua!

Jos ennen syyskuuta ei ole mahdollisuutta tapahtumiin osallistua, niin ei hätää! Orientoivalla viikolla tutustuu aivan varmasti moniin uusiin hauskoihin tyyppeihin, ensin kiertäessä paikkoja sen oman tutorin ja oman tutorryhmän kanssa, ja kaikkiin muihinkin uusiin fukseihin sekä vähän vanhempiinkin opiskelijoihin esimerkiksi rennon illanvieton aikana.
Me tutorit odotamme jo innolla tulevaa syksyä. Olemme suunnitelleet teitä varten jo kaikenlaista mukavaa tekemistä. Syksyn aikana on odotettavissa ainakin peli-ilta, mökkireissu ja laitosilta. Toki myös ainejärjestön tapahtumiin kannattaa osallistua. KTTO järjestää syksyllä ainakin roomalaiset (toogabileet) ja vuosijuhlat. Tänä vuonna ainejärjestömme täyttääkin jo 50 vuotta, joten nämä juhlat marraskuussa tulevat kestämään kokonaisen viikon verran.

Kaiken tämän tutustumisen, tapahtumien ja juhlimisen lomassa ei tietenkään sovi unohtaa sitä koulunkäyntiä. Kurssivalinnoista ei kannata vielä olla huolissaan, niihin saa apua varmasti jo fuksikapitaalista, joka ilmestyy kotiinne fuksipostituksen mukana. Sen lisäksi kun orientoivat opinnot alkavat 31.8 on kaikilla varmasti mahdollisuus kysyä neuvoa omalta tutoriltaan. Jos koette, että kursseille oodissa ilmoittautuminen aiheuttaa ongelmia (siellä on esim. useampia lähes samannimisiä kursseja) voimme järjestää yhteisen kurssi-ilmoittautumistilaisuuden, jossa ainakin osa tutoreista on paikalla opastamassa!

Toivottavasti onnistumme luomaan fuksijoukollenne yhtä hyvän yhteishengen, kuin kansislaisilla on ollut tapana. Tämä tekee itse opiskelusta huomattavan paljon hauskempaa ja helpompaa, kun on niitä kavereita keiden kanssa ratkoa laskareita, harjoitella tentteihin ja muuten vaan viettää aikaa. Toki tulette tutustumaan myös muuhun iloiseen kansisjoukkoon, eikä koskaan kannata epäröidä kysyä neuvoa ihan keneltä tahansa tutorilta, hallituslaiselta, laitoksen/tiedekunnan henkilökunnalta tai ihan vaan kanssaopiskelijalta.
Kohta nähdään!

t.Nina