KuKaS-hanke OPEOSAA-risteilyllä

KuKaS-hanke osallistui 16. – 18.1.2018 OPEOSAA-hankkeen risteilylle, jonka osana vierailtiin Tukholman yliopistolla.

Risteilyn tarkoituksena oli tuoda yhteen opettajankouluttajia Helsingin yliopistolta, Taideyliopistosta ja Aalto-yliopistolta, normaalikoulujen opettajia, ainetiedekuntien edustajia sekä opettajaopiskelijoita. KuKaS-hankkeelle se oli myös tilaisuus esittäytyä hieman laajemmalle yhteisölle sekä testata tapauskirjoittamisen ja tapauskeskustelun menetelmiä, joita on suunniteltu – tutkimukseen pohjautuen – reflektiota tukeviksi ja teoriatietoa käytäntöön silloittaviksi koulutusmenetelmiksi. Moni olikin kiinnostunut, samoin sovittiin jo joistain yhteistyön muodoista toisten hankkeiden kanssa.

Kulttuuri- ja katsomussensitiivisyydestä kiinnostuneita OPEOSAA-risteilyn osallistujia sekä Arniika Kuusisto, joka on siirtymässä Tukholman yliopistoon varhaiskasvastuksen professoriksi Helsingin yliopiston kasvatustieteellisestä tiedekunnasta. Vasemmalta: Anuleena Kimanen, Arniika Kuusisto, Arto Kallioniemi, Tapani Innanen, Miia Kallio, Karoliina Foudila ja Jussi Ikkala