SuomiAreena: Eriytyvä vai erilaistuva Suomi?

Valtiovarainministeriö on jälleen mukana Porin SuomiAreenassa. Tervetuloa seuraamaan kuntien tulevaisuusnäkymiä käsittelevää Eriytyvä vai erilaistuva Suomi? -paneelikeskustelua 17. heinäkuuta!

Alueet erilaistuvat, mutta miten vältetään niiden eriytyminen? Kuinka erilaiset kunnat ja kaupungit säilyvät elinvoimaisina koostaan ja sijainnistaan riippumatta? Eriytyvä vai erilaistuva Suomi? -keskustelussa pohditaan sitä, millainen mahdollisuus erilaistumiskehitys on, ja millaista tukea erilaisissa kunnissa tarvitaan. Lämpimästi tervetuloa seuraamaan ratkaisukeskeistä paneeliamme!

Monialaiseen panelistikattaukseemme kuuluvat Kuhmon kaupunginjohtaja Tytti Määttä, tulevaisuudentutkija ja Demos Helsingin perustaja Aleksi Neuvonen, Kansalaisareenan toiminnanjohtaja Leo Stranius sekä Helsingin yliopiston koulutussosiologian ja -politiikan tutkimusyksikön apulaisprofessori Janne Varjo. Keskustelun juontaa Ylen toimittaja Jussi-Pekka Rantanen.

Eriytyvä vai erilaistuva Suomi? -paneelikeskustelu järjestetään keskiviikkona 17.7. klo 10-11 Porin BePop-keskuksessa osoitteessa Yrjönkatu 22.

Kohderyhmät: julkinen hallinto, kunnat, media, kansalaiset, valtionhallinto, yliopistot ja korkeakoulut, yritykset, järjestöt ja yhteisöt