4.11. Oma paikka haussa – Maahanmuuttotaustaiset nuoret ja koulutus

Aika: 4.11. klo 1113.00

Paikka: Tiedekulma, Think Lounge (Yliopistonkatu 4, Helsinki)

>> Lehdistötiedote

Tervetuloa kirjan Oma paikka haussa – Maahanmuuttotaustaiset nuoret ja koulutus kirjanjulkistukseen ja keskustelutilaisuuteen

Suomalainen koulutusjärjestelmä kuuluu maailman parhaiden joukkoon, ja sitä kiitetään erityisesti tasavertaisuudesta. Mutta miltä se näyttää maahanmuuttotaustaisten silmissä? Oma paikka haussa -keskustelutilaisuus juhlistaa samannimisen teoksen julkaisua ja avaa keskustelua siitä, mitä merkitystä koululla ja koululla on maahanmuuttotaustaisten nuorten elämänkulussa. Miten taata, että mahdollisimman moni löytäisi itselleen sopivan koulutuspolun? Miten kehittää ohjaustyön monikulttuurista sensitiivisyyttä?

Tilaisuudessa keskustelemassa erikoistutkija Pasi Saukkonen (Helsingin kaupungin tietokeskus), dos. Mira Kalalahti , apul. prof. Janne Varjo ja dos. Tuomas Zacheus (Transitions and educational trajectories of immigrant youth: A 4-year longitudinal study from comprehensive education to further education -tutkimus). Keskustelua johtaa prof. Markku Jahnukainen (Helsingin yliopisto). Tilaisuuden järjestää Transit-tutkimusryhmä ja Gaudeamus.

Oma paikka haussa – maahanmuuttotaustaiset nuoret ja koulutus -teoksen ennakkotilaus ja myynti Gaudeamuksen verkkokauppa. Kirjaa on myynnissä myös keskustelutilaisuudessa.

Tervetuloa, vapaa pääsy.

Tiedustelut Mira Kalalahti (mira.kalalahti@helsinki.firesearch portal).