Kielitietoisuuskampanja on myös kurssi!

Kielitietoisuuskampanja, KiTi, on myös Helsingin yliopiston kurssi (SUKU-401). Voit katsoa kurssin kuvausta tässä: https://courses.helsinki.fi/fi/SUKU-401/120666217

Kymmenkunta opiskelijaa on päättänyt osallistua projektikurssiin, joka käy uuden Suomen kielen ja suomalais-ugrilaisten kielten ja kulttuurien -maisteriohjelman Soveltavat projektiopinnot -kohtaan. Tässä ensimmäinen heistä kertoo, miksi hän valitsi tämän kurssin.

Emmanuel (Ranska)

“Kun opiskelee vierasta kieltä vieraassa maassa paikallisten kanssa, olo voi joskus olla turhautuva. Tajuavatko muut, että heille ilmiselvät asiat (esim. tiettyihin sanoihin tai murteisiin liittyvät assosiaatiot) ovat minulle mahdoton tehtävä? Toisaalta, miten voi olla, etteivät he osaa tunnistaa heti, kumpi on saanan vahva ja kumpi heikko aste? Sehän on silmiinpistävä! Toisin sanoen, ulkomaalaisen on pakko olla kielitietoinen!

Olin kuullut kampanjasta, ja ajattellut, että olisi kiva olla mukana. Siksi tämä kurssi oli mainio tilaisuus: siitä saa (toivottavasti) 5 op, jotka mahdollistavat opiskelun etenemistä, kurssilla tapaa mukavia ihmisiä, ja tuntuu tekevänsä jotain hyödyllistä yliopistolle. Eikö ole mukava?”