“Current topics in archaeology at the University of Helsinki” is a two day workshop presenting this week some of the hottest stuff going on at the moment in archaeology in Helsinki, including, naturally, Lapland’s Dark Heritage. Oula Seitsonen is presenting on Monday “Taming evil landscapes: Special features from WWII Prisoner-of-War camps in Finnish Lapland”, discussing some of the more peculiar finds spotted during our field research, and on Wednesday together with Sanna Seitsonen “Burnt bones by Europe’s largest lake: Zooarchaeology of the Stone Age and Early Metal Period hunter-gatherers at Lake Ladoga, NW Russia” discussing prehistoric faunal remains from the Lake Ladoga area.

dscn6763

Mystery sneaker / Salaperäinen tossu (Photograph: O. Seitsonen).

“Ajankohtaista arkeologiassa Helsingin yliopistossa” on tällä viikolla järjestettävä kaksipäiväinen työpaja. Työpajassa esitellään muutamia Helsingin arkeologiassa käynnissä olevia mielenkiintoisimpia tutkimusteemoja, joihin luonnollisesti kuuluu myös Lapin synkkä kulttuuriperintö. Oula Seitsonen käsittelee maanantaina esitelmässään “Taming evil landscapes: Special features from WWII Prisoner-of-War camps in Finnish Lapland” joitakin erikoisempia sotakohteilta kesinä vastaantulleita löytöjä, ja keskiviikkona yhdessä Sanna Seitsosen kanssa Laatokan alueelta tehtyjä kivi- ja varhaismetallikautisia luulöytöjä esitelmässä “Burnt bones by Europe’s largest lake: Zooarchaeology of the Stone Age and Early Metal Period hunter-gatherers at Lake Ladoga, NW Russia”.

This entry was posted in Yleinen on by .

About Oula Seitsonen

An archaeologist and geographer working with varying things in various places, e.g. Mongolia, Tanzania, and Russia (basically with whatever pays my bills). I like for example Geographic Information Systems (GIS), Stone Age, contemporary and conflict archaeology, and lithics.

2 thoughts on ““Current topics in archaeology at the University of Helsinki” workshop this week / “Ajankohtaista arkeologiassa Helsingin yliopistossa” -työpaja tällä viikolla

1. Annette

Oko tuo workshop kuultavissa / nähtävissä vain yliopiston omalle väelle ?

1. Oula Seitsonen Post author

Moi, valitettavasti workshoppia ei nauhoiteta tms, eli juu… Mutta tältä pohjalta pitäisi kehitellä jokin yleistajuinen esitelmätilaisuus – myös pohjoisessa. Tulen esittelemään jotain aiheeseen liittyvää myös Suomen arkeologisen seuran kaikille avoimessa ARKEOLOGIA TUTUKSI -luentosarjassa parin kuukauden päästä, torstaina 15.12. Kirjasto 10:ssä Helsingin keskustassa (http://www.helmet.fi/kirjasto10).

Oula

Comments are closed.