Merry Christmas: Public excavations for the summer 2017 funded! / Hauskaa joulua: Kesän 2017 yleisökaivauksille apuraha!

We received magnificent Christmas news: our 2017 public excavations got funded! We get to continue the public and community archaeological research together with the Sámi Museum Siida and all the volunteers from the local area and further away, with financial support from the University of Helsinki Future Fund!

We will arrange in 2017 two weeks long public excavations at Prisoner-of-War camps in Inari, inspired by the positive experiences and feedback from our 2016 field studies. Volunteers are again welcome to join in the excavations and related program, and to share their own experiences, opinions and everything else related to the World War 2 heritage.

We will update details about our upcoming studies in our blog page and through the University information channels after the New Years.

Merry and peaceful Christmas and happy New Year to everyone!!!

Christmas on front in 1942, Santa Claus has arrived (SA-Kuva).

Christmas on the front in 1942, Santa Claus has arrived (SA-Kuva).

Saimme vielä joulun alla ilouutisen, että vuoden 2017 yleisökaivauksiin anomamme apuraha on myönnetty! Pääsemme jatkamaan yleisö- ja yhteisöarkeologisia tutkimuksia yhdessä saamelaismuseo Siidan ja paikallisten sekä kauempaakin tulevien vapaaehtoisten ja kiinnostuneiden kanssa Helsingin yliopiston Tulevaisuusrahaston suosiollisella avustuksella!

Järjestämme loppukesästä 2017 kahden viikon mittaiset yleisökaivaukset Inarissa toisen maailmansodan vankileirikohteilla, vuoden 2016 tutkimuksista saatujen positiivisten kokemusten ja palautteen inspiroimina. Vapaaehtoiset ovat jälleen enemmän kuin tervetulleita osallistumaan kaivaustutkimuksiin ja kaivausten oheisohjelmaan, sekä jakamaan omia tärkeitä mielipiteitään, kokemuksiaan ja kaikkea muuta toisen maailmansodan kulttuuriperintöön jollain tavalla linkittyvää.

Ilmoitamme alkuvuodesta tarkempia tietoja tulevista tutkimuksista sekä blogissamme että yliopiston tiedotuskanavien kautta.

Hauskaa ja rauhallista joulua sekä uutta vuotta kaikille!!!

This entry was posted in Yleinen on by .

About Oula Seitsonen

An archaeologist and geographer working with varying things in various places, e.g. Mongolia, Tanzania, and Russia (basically with whatever pays my bills). I like for example Geographic Information Systems (GIS), Stone Age, contemporary and conflict archaeology, and lithics.