E-kirjaston käyttöä aktivoidaan kampanjalla

etusivu_posteri_3_349x77.jpg

Helsingin yliopiston kirjastot käynnistävät posterikampanjan, joka kannustaa kirjaston käyttäjiä tutustumaan HY-kirjastojen tarjoamiin elektronisiin palveluihin ja löytämään uusia tapoja ja väyliä tiedonhankintaansa.

Yliopiston kirjastojen aineistomuodot painottuvat eri tavalla. Keskustakampuksen tieteenaloilla käytetään vielä runsaasti painettua aineistoa. Lääketieteessä elektroninen julkaiseminen on lähes syrjäyttänyt painetun aineiston. Mm. tieteenalan kausijulkaisut ovat pääosin käytettävissä elektronisessa muodossa.

Terveystieteiden keskuskirjasto Terkko panostaa erityisesti elektronisten palvelujen kehittämiseen ja tarjoaa runsaasti asiakaskunnan tarpeisiin räätälöityjä apuvälineitä verkkoaineistojen tehokkaaseen hyödyntämiseen ja hallintaan.

Tästä yhtenä esimerkkinä Terkon FeedNavigator
tieteellisten artikkelien reaaliaikaiseen seurantaan kehitetty palvelu. Kun valitset MyFeed-kirjastoosi kokoelman tutkimusalasi e-lehtiä, niissä julkaistut artikkelit tulevat näytöllesi automaattisesti heti
julkaisupäivänä.

Helsingin yliopiston kirjastot:
Selaa e-kirjastoa – sieltä löytyy helmiä