“Onhan se päheä” – asiakaspalautetta Kaisa-talon avajaisviikolta

Kaisa-talon avajaisviikolla 3.-8.9.2012 oli kirjastossa käyvillä mahdollisuus kirjata sisäänkäynnin viereen sijoitetulle palautetaululle uuden pääkirjaston herättämiä ajatuksia, toiveita ja palautetta. Hieno rakennus herätti runsaasti positiivista palautetta ja nostetta niin asiakkaissa kuin kirjaston henkilökunnassa. Kirjaston henkilökuntaa ilahduttaa erityisesti se, että asiakkaat haluavat kehittää palveluja yhdessä kirjaston kanssa. Kehittämisehdotuksia tuli paljon ja kirjasto ryhtyy toimiin niiden pohjalta.

Kiitos teille kaikille aktiivisille asiakkaille!

Poimintoja avajaisviikon palautteesta

“Pyöräparkki puuttuu”

Ks. uutinen Pyöräile kirjastoon

“En tiedä missä saa pölistä ja missä ei”

Pääkirjaston tilat on jaettu alueisiin ja värikoodattu sen mukaan onko kyseessä täysin hiljainen tila, työskentelytila (hiljainen puhe ja kannettavan tietokoneen käyttö sallittu) vai sosiaalinen tila (keskustelu ja ryhmätyöskentely sallittu). Tiloihin lisätään opasteita selventämään eri alueiden sijaintia.

“Miten kahvilaan pääsee esteettömästi?”

Vuorikadun tasossa sijaitsevaan kirjakahvilaan pääsee kirjastotiloista hissillä Aleksandrian vahtimestareiden tai kirjaston henkilökunnan avustuksella. Valitettavasti muuta esteetöntä kulkua ei ole.

“Missä tietokoneen?”

Kirjaston kerroksiin tulee syksyn aikana työasemia, jotka ovat käytettävissä yliopiston käyttäjätunnuksella. Myös kirjaston atk-luokissa olevat koneet ovat opetuksen ulkopuolella asiakkaiden käytettävissä. Oppimiskeskus Aleksandriaan on yhteys kirjastosta. Aleksandriassa on liki 700 työskentelypaikkaa, joista 370:ssä on kiinteä työasema.

“Vesipiste olisi hyödyllinen

Vesipiste juomapullon täyttämistä varten löytyy kerroksista läheltä wc-tiloja.

Palautteissa mainittua pientä säätöä

Syksyn aikana kirjaston tiloissa tehdään talosäätöjä. Esim.

  • Valaistusta tarkistetaan ja lukupaikoille tulee lukuvaloja
  • Tuoleja tulee lisää
  • Ovipumppuja säädetään, jotta ovet eivät pauku tai jää auki
  • Opasteita parannetaan yhdessä arkkitehtien kanssa

3 Replies to ““Onhan se päheä” – asiakaspalautetta Kaisa-talon avajaisviikolta”

  1. Tärkeintä olisi saada kirjastoon työasemia runsaasti. Aleksandrian tietokoneet ovat erittäin varattuja ja niitä joutuu jonottamaan päiväaikaan välillä kohtuuttoman kauan. Ne eivät riitä kaikille. Niille, joilla ei ole omaa kannettavaa konetta, kiinteät tietokoneet olisi todella tärkeitä. Kirjastossa olisi paljon valoisia paikkoja joissa olisi mukava työskennellä.

  2. Kaisa-talon työpisteiden pöydistä törröttäviin pistokkeisiin ei ilmeisesti ole kytketty virtaa. Kiva jekku.
    Ainoastaan valkoisista pistokkeista kerrosten keskellä ja näköalapaikoilla irtoaa sähköä läppärin tms. lataamiseen. Turhauttavaa etsiä “sähköistettyä” työskentelypaikkaa isosta talosta, kun talo on täynnä pistokkeita, muttei voi olla varma onko se toiminnassa. “Pientä säätöä” on siis vielä tehtävä.

    1. Kiitos palautteestasi. Käymme lähipäivinä kaikkien asiakaspaikkojen sähköpisteet läpi ja pyydämme tarvittavat korjaukset. Kaikissa pistokkeissa pitäisi olla jo sähköt, joten toimimattomista pistokkeista kannattaa aina ilmoittaa henkilökunnalle.

Leave a Reply to Turhautunut työpisteen etsijä Cancel reply

Your email address will not be published.