Meksikon suurlähetystöltä merkittävä lahjoitus kirjastoon

This post is also available in: englanti

Kaisa-taloa koristavat tänään perjantaina Meksikon liput, kun Meksikon suurlähetystö juhlistaa lähetystöjen 50-vuotisjuhlaa lahjoittamalla Helsingin yliopiston kirjastoon 349 teoksen kokoelman meksikolaista tuoretta tieteellistä kirjallisuutta.

Meksikon lähetystön kirjalahjoitus, yksityiskohta

Kirjojen joukossa on teoksia runoudesta historiaan ja politiikkaan, luonnontieteistä talouteen. Tämä pääasiassa espanjan- ja englanninkielinen kokoelma tulee Helsingin yliopiston kirjaston asiakkaiden käyttöön HELKA-tietokannan kautta.

Vararehtori Anna Mauranen ja Meksikon Suomen suurlähettiläs Norma Pensado

“I hope this donation contributes to a better knowledge of Mexico and to increase the curiosity of students and scholars to deepen their studies in its culture, its economy, its science, as well as improve their Spanish language skills.”

H.E. Ambassador Norma Pensado

Meksikon Suomen suurlähettiläs Norma Pensado ja ylikirjastonhoitaja Kimmo Tuominen