Yhteiskunnallista tietoa – Mistä sitä saa?

Yhdeksän yhteiskuntatieteellistä kirjastoa kertoo palveluistaan ja tarjonnastaan perjantaina 10.10. klo 12.30–15.30 eduskunnan Kansalaisinfossa (Arkadiankatu 3).

Teemana on yhteiskunnallinen tieto eri muodoissaan ja eri kirjastojen välittämänä. Tule kuulemaan ja kysymään, mitä kirjastot tarjoavat! Tilassa on esillä myös demokratian ja vaikuttamisen kokeilupiste.

12.30 Eduskunnan kirjasto ”Avoimen tiedon asialla”

12.50 Metropolia ammattikorkeakoulun kirjasto ”Yhteiskunnallista tietoa monipuolisesti”

13.10 Kehitysvammaliiton kirjasto ”Vammaisen oikeus kansalaisuuteen”

13.30 Helsingin yliopiston kirjasto ”Kaisa-talon kirjasto – kokoelmia, tiloja ja palveluita”

13.50 Kahvitauko, jonka aikana voi tutustua kirjastojen esille tuomiin aineistoihin.

14.10 Nuorisotiedon kirjasto ”Nuorista, nuorisotyöstä, nuorisotutkimuksesta – nuorisoalan tietopalvelua 40 vuotta”

14.30 Tilastokirjasto ”Puolitoista vuosisataa yhteiskuntaa kartoittamassa”

14.50 Kuntakirjasto ”Suomen Kuntaliiton kirjastosta tietoa kunnasta ja yhteiskunnasta”

15.10 Lastensuojelun Keskusliiton kirjasto ”Ajankohtaista tietoa lapsen asemasta, oikeuksista ja suojelusta”

15.20 Väestöliiton kirjasto ”Tietoa ja tilastoja väestöstä”

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua ja paikalle voi tulla myös piipahtamaan ja kuuntelemaan itselleen mielenkiintoisimmat esitykset.

Tervetuloa!

Lisätietoja: Sirkka-Liisa Korkeila, Eduskunnan kirjasto, etunimi.sukunimi@eduskunta.fi

Tilaisuuden järjestää Pääkaupunkiseudun yhteiskuntatieteiden kirjastojen verkosto.