Kimmo Tuominen Suomen yliopistokirjastojen neuvoston puheenjohtajaksi

Helsingin yliopiston kirjaston ylikirjastonhoitaja, professori Kimmo Tuominen valittiin tänään 4.12.2014 Suomen yliopistokirjastojen neuvoston uudeksi puheenjohtajaksi kaksivuotiskaudeksi 2015–2016.

Suomen yliopistokirjastojen neuvosto on yliopistokirjastojen verkoston yhteistyötä koordinoiva ja kehittävä elin, jossa ovat edustettuina kaikki yliopistokirjastot. Kansalliskirjasto ja Varastokirjasto osallistuvat kokouksiin pysyvinä asiantuntijoina.

Neuvoston tehtävänä on edistää yliopistokirjastojen välistä yhteistyötä, käynnistää kehittämishankkeita, antaa lausuntoja, tehdä aloitteita ja esityksiä, teettää selvityksiä sekä nimittää yliopistokirjastojen yhteisiä edustajia erilaisiin toimielimiin. Neuvosto tekee näkyväksi kirjastojen toiminnan ja yhteisten palvelujen vaikuttavuutta sekä seuraa toimintaympäristön muutoksia ja alan kehitystä. Se toimii yhteistyössä keskeisten sidosryhmien ja muun kirjastoverkon kanssa kansallisesti ja kansainvälisesti. Suomen yliopistokirjastojen neuvosto on perustettu vuonna 1996.

Lisätietoja: Kimmo Tuominen, etunimi.sukunimi@helsinki.fi, p. 050 4160364