HUPS on kirjaston uusi palvelu Helsingin yliopiston ja HYKS:n tutkijoille

This post is also available in: englanti ruotsi

Aineisto kirjastosta tutkijan pöydälle

Helsingin yliopiston kirjasto pilotoi palvelua, jossa yliopiston ja HYKS:n henkilökunta voi veloituksetta tilata lainoja tai artikkelikopioita Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmista. Aineisto toimitetaan Helsingin yliopiston sisäpostiosoitteeseen. Tilauslomake löytyy yliopiston Flamma-intranetistä ja se vaatii kirjautumisen yliopiston käyttäjätunnuksella. HYKS:n henkilökunta pääsee tekemään tilauksen kirjautumalla Terkko Navigatoriin.

HUPS – Helsinki University Packet Service, Helsingfors universitets paketservice

Palvelun pilotointivaihe kestää keväästä syksyyn 2015, jonka jälkeen palvelua kehitetään pilotista saatujen kokemusten ja palautteiden perusteella. Kaikenlainen palaute palvelun käyttäjiltä on siis erittäin toivottua ja tervetullutta!

Palaute ja lisätiedot:
Antti Virrankoski, palvelupäällikkö
antti.virrankoski (at) helsinki.fi
Helsingin yliopiston kirjasto

2 Replies to “HUPS on kirjaston uusi palvelu Helsingin yliopiston ja HYKS:n tutkijoille”

1. Hei, käytimme ensimmäisen kerran HUPS:ia pari viikkoa sitten. Artikkelikopio ja lainakirja saapuivat viikossa. Mahtoiko odotusaika johtua väärästä toimitusosoitteesta (PL 17 oli muuntunut 27:ksi) vai onko 4-6 vrk yleinen kesto toimituksissa?
    Entä saako tämän palvelun kautta tekijänoikeuksista “vapautuneen” artikkelipyynnön pdf-muotoisena?
    Kyselen näitä asioita, koska eläintieteen yksikössämme suunnitellaan käsikirjaston tehtäväkentän uusimista.

Ystävällisin terveisin

Marjatta Mikkonen
    Luonnontieteellinen keskusmuseo LUOMUS
    eläintieteen yksikkö
    PL 17 (Pohjoinen Rautatiekatu 13)
    00014 Helsingin yliopisto

2. Aluksi pahoittelen viivästynyttä vastausta ja kiitän erinomaisista kysymyksistä!

Toimitusaika riippuu toisaalta aineiston sijainnista, olomuodosta ja toimitustavasta – toisaalta sen hetkisestä työjonosta. Toki vaillinainen tai virheellinen osoite saattaa aiheuttaa lisäviivettä. Pyrimme toimimaan mahdollisimman nopeasti ja toivomme, että suurin osa toimituksista tapahtuu nopeammin kuin 4-6 päivässä.

Toimitamme Helsingin yliopiston ja HYKS:in henkilökunnalle pdf-kopioita kaikista omiin kokoelmiimme sijoitettuja paperimuotoisista artikkeleista ja kirjojen osista. Tässäkin tapauksessa edellytämme, että tilaaja tuhoaa saamansa pdf-tiedoston käytön jälkeen.

ystävällisin terveisin,

Antti Virrankoski