HUPS vaan – ja kirjaston aineisto on tutkijan pöydällä!

This post is also available in: englanti ruotsi

Palvelua Helsingin yliopiston ja HYKS:n tutkijoille

HUPS
Näpäytä logoa – se vie sinut suoraan tilauslomakkeelle!

HUPS on Helsingin yliopiston kirjaston palvelu, jossa yliopiston ja HYKS:n henkilökunta voi veloituksetta tilata lainoja tai artikkelikopioita mistä tahansa Helsingin yliopiston kirjaston kokoelmasta. Aineisto toimitetaan suoraan tutkijalle, jonka ei näin ollen tarvitse noutaa sitä itse kirjastosta. Muutamista tutkijoista onkin jo tullut palvelun vakiokäyttäjiä.

Aineisto saapuu postilaatikkoon

HUPS-palvelun testikäyttö alkoi toukokuussa 2015. Puolessa vuodessa tilauksia on tehty noin 300 eri puolilta yliopistoa. Matkaan on lähtenyt enimmäkseen artikkelikopioita, tilauksista reilu kolmannes on sisältänyt kirjoja. Pääsääntöisesti aineisto on saatu matkaan parissa päivässä eli melko nopeasti.

Tilaa tästä!

HUPS-tilauslomakkeen löydät esimerkiksi logoa klikkaamalla kirjaston verkkosivulta, yliopiston Flamma-intranetistä, Terkko Navigatorista ja ResearchGuides-oppaista. Pääset jatkossa HUPS-lomakkeelle myös suoraan hakutuloksista, kun käytät kirjaston verkkosivun aineistohakua.

sfx_suomi
HUPS-tilauksen pääset tekemään helposti myös SFX-linkityspalvelusta.