Elokuvan kuvaukset Kaisa-talossa to-pe 23.-24.3.

Helsingin yliopistolla kuvataan maaliskuussa pohjoismaisena yhteistuotantona syntyvää taide-elokuvaa, jonka työnimi on Viulisti. Elokuvan jatkuvat Kaisa-talossa to-pe 23.-24.3. läpi päivän. Lisäksi kuvauspäiviä on muualla yliopistolla useita.

Kuvaukset pääasiassa 7. kerroksessa

Tämän viikon kuvaukset keskittyvät Kaisa-talon 7. krs:een. Kuvauksista valtaosa tehdään sisällä Kaisa-salissa, osa myös salin edustalla asiakastiloissa. Kohtauksia on kierreportaiden yläpäässä ja hissien edustalla. Näissä kohtauksissa äänitetään myös dialogia.

7. kerros on normaalisti asiakkaiden käytössä, mahdollinen meluhaitta ja hetkellinen kulkureittien katkaisu ottojen aikana huomioiden.

Torstaipäivän lopuksi kuvataan yksi lyhyt kohtaus kirjaston aulassa (3. krs) n. klo 17:15-18:00.

Kirjasto toimii normaalisti

Kirjasto toimii torstaina ja perjantaina täysin normaalisti. Kuvaukset kestävät molempina päivinä n. klo 9-18. Tuotantoyhtiön lavastus- ja maskeeraustiimi saapuu taloon aamulla heti Kaisa-talon avauduttua.

Asiakkaat voivat oleskella ja työskennellä kaikissa kirjaston tiloissa kuten tavallista. Kuvausryhmä varmistaa, ettei kuviin osuvilla asiakkailla ole mitään sitä vastaan, että he näkyvät elokuvassa “musiikkikorkeakoulun opiskelijoina”.

Noudatathan kuvausryhmän ohjeita

Elokuvan crew:n tunnistaa keltaisesta liivistä
Noudatathan Kaisa-talossa kuvausryhmän ohjeita!
Kuvausryhmän mukana liikkuu joukko keltaisiin huomioliiveihin pukeutuvia assistentteja, jotka ohjaavat asiakkaita ja kirjaston henkilökuntaa kuvausten asiakkaita. Asiakkaiden ja henkilökunnan kulku joillakin reiteillä voidaan joutua katkaisemaan hetkellisesti kuvausten aikana. Kun kyseinen otto on ohi, liikenne palautuu heti normaaliksi.

Lisätietoja elokuvasta

Lainaus tuotantoyhtiön tiedotteesta:

”Tuotantoyhtiö Mjölk Movies kuvaa Paavo Westerbergin ohjaamaa kokoillan elokuvaa Viulisti Helsingin yliopiston tiloissa maaliskuun 2017 aikana. Elokuva on Yle:n ja Suomen elokuvasäätiön rahoittama ja tulee ensi-iltaa elokuvateattereihin helmikuussa 2018. Elokuva tullaan näkemään kotimaisissa ja pohjoismaisissa elokuvateattereissa ja Ylen kanavilla. Elokuvassa näyttelee kotimaisia eturivin näyttelijöitä.

Viulisti on rakkaustarina, joka kertoo kunnianhimosta, luopumisen vaikeudesta ja unelmien tavoittelusta. Se on draamaelokuva intohimosta, seksuaalisuudesta, musiikista, petoksesta, vallasta, yksinäisyydestä ja nuoruuden palavasta voimasta. Se kertoo taiteilijan kutsumuksesta, ja niistä uhrauksista, joita klassisen musiikkimaailman huipulla työskentelevät ihmiset ovat valmiita tekemään.”

Elokuvaproduktio julkistetaan virallisesti vasta maaliskuun lopussa, jolloin myös työryhmät nimet, kuten näyttelijät, paljastetaan. Me Kaisa-talossa näemme toki vilauksen heistä jo aikaisemmin!