Kesävinkki: Oppaistamme löydät tieteenalan keskeisimmät aineistot lomallakin

Tuntuuko, että oman alan lehtiä ja kirjoja saa kerätä ja etsiskellä pitkin verkkoa? Löytyi hyvä aineisto Helkasta, mutta etäkäyttö mökiltä ei sitten enää onnistunutkaan? Ei hätää, muista tällöin tieteenalakohtaiset oppaamme, jotka löytyvät vaikkapa kirjaston etusivun oikopolkujen kautta.

Oppaamme sisältävät kunkin tieteenalan keskeisimmät teokset, lehdet, tietokannat sekä kirjauutuudet – kaikki yhdestä paikasta. Sinun ei tarvitse muistella, mitä e-aineistoja tai lehtiä kirjasto on hankkinut alaltasi. Löydät oppaistamme niin uusimmat kuin aina ajankohtaiset aineistot avoimia julkaisuja unohtamatta.

Valitse siis tieteenala, tutkaile opasvalikoimaa ja selaile! Sisällöt ovat tuottaneet kunkin tieteenalan omat kirjastonhoitajat.

Palvelun sisältämät linkit ohjaavat tarvittaessa yliopistolaiset kirjautumissivulle, jota kautta myös aineistojen etäkäyttö suoraan yliopiston verkon ulkopuolelta onnistuu.

Muista myös yleisoppaamme, jotka tarjoavat ohjeistusta mm. avoimessa julkaisemisessa, datanhallinnassa sekä e-kirjojen käytössä. Myös kirjaston neuvottelemat kirjoittajamaksualennukset löytyvät kätevästi oppaastamme.

Älä unohda myöskään nauttia kesästä!

ResearchGuides – tutkimuksen tiedonlähteet