2023: LOST DOC -KOLLEKTIIVI aloittaa

LOST DOC Helsingissä 17.2.2023

Ensimmäinen LOST DOC -kollektiivin seminaari järjestettiin Helsingin yliopistolla 17.2.2023. Koko päivän talviseminaarissa keskusteltiin muun muassa eläimiin viittaavista pronomineista, englannin kielteisistä ehtolauseista sekä mansin kielen sanajärjestyksestä.

LOST DOC Turussa  6.6.2023

Seuraavan kerran LOST DOC -kollektiivi kokoontui 6.6.2023 – tällä kertaa Turussa Åbo Akademin tiloissa. Seminaarin aiheina olivat mm. Euroopan pseudopartitiivit, kaksikielisyys tverinkarjalan sanastossa ja ohjetekstien kieli. Lopuksi eksyttiin tietenkin Turun kesäiltaan.

LOST DOC Tampereella 3.11.2023

Vuoden lopulla 3.11.2023 LOST DOC torjui kaamosta seminaaristamalla Tampereen yliopistolla. Lokoisassa loungessa aivoriiheiltiin vepsän ei-finiittisistä rakenteista, oppikirjojen esittämästä toimijuudesta ilmastokriisissä sekä kielestä ja sosiaalisesta koheesiosta – ja paljon muusta.