Aikatauluja ja käytännön järjestelyjä

Kutsut juhlaviikon perjantain pääjuhlaan lähetettiin viimeviikolla 900 suomalaiselle varhaiskasvatuksen vaikuttajalle. Toivommme juhlaan osallistuvan käytännön päiväkotityön pitkänlinjan ammattilaisia, poliittisia päättäjiä, varhaiskasvatuksen valtakunnallisia ja paikallisia kehittäjiä, kouluttajia ja lastentarhanopettajaopiskelijoita. Moninaisuus ja laaja yhteisö ovat eittämättä olleet suomalaisen varhaiskasvatuksen valttikortteja ja myös tulevaisuudessa varhaiskasvatuksen kentän yhtenäisyys ja sisäinen kehityshalukkuus varmistavat, että varhaiskasvatusta voidaan myös 150-vuotisjuhlissa tarkastella laadukkaana yhteiskunnallisena ja koulutuspoliittisena palveluna.

Arvoisat kutsuvieraat ovat myös heti lähteneet aktiivisesti ilmoittautumaan pääjuhlaan ja ilmoittautumisten vartijan ominaisuudessa olen vastaanottanut jo 70 ilmoittautumista. Toivomme tietysti saavamme järjestää juhlan täydelle salille varhaiskasvatuksen ystäviä, joten muistattehan ilmoittautua 14.9. mennessä.

Iloksemme lastentarhanopettajankoulutuksen juhlavuosi esittäytyy myös Helsingin yliopiston Tiedekulmassa, jossa järjestämme jo 11.10. aamubrunssin tiedotusvälineille. Jos siis et ole varma, mitä ihmettä suomalainen varhaiskasvatus sisältää tai miten korkeatasoista ja -laatuista toimintaa lasten kehityksen ja oppimisen tukemiseksi Suomen päiväkodeissa tehdään päivittäin, tule kuuntelemaan ja keskustelemaan lokakuun alussa.

This entry was posted in Sekalaista. Bookmark the permalink.

2 Responses to Aikatauluja ja käytännön järjestelyjä

1. Kiitos palautteestasi,

120-vuotisjuhlan ei ole tarkoitus olla yksin päiväkotihenkilöstölle, vaan toivomme ja toivotamme juhlaan mukaan kaikki varhaiskasvatuksen viiteryhmät. Tämän vuoksi päiväaika on ainoa vaihtoehto juhlalle. Mutta muutenkaan ei edes Helsingin Yliopistolta löytyisi tarpeeksi suuria tiloja kaikille Suomen lastentarhanopettajille, joten toivommekin, että juhlavuotta muistetaan myös päiväkodeissa ja eskareissa, juuri siellä missä käytännön varhaiskasvatustyö tapahtuu!

2. LTO says:

Pääjuhlaan on mahdotonta osallistua tuollaisena ajankohtana, meiltä ei ainakaan voi töistä olla tuolloin koko päivää poissa (saati että kaikki kiinnostuneet opettajat olisivat), joten jää ikävä kyllä väliin. Samaa ihmettelen vuosittaisten Varhaiskasvatusmessujen kanssa, 9-16 arkipäivänä on aika vaikea järjestää.

Comments are closed.