Digitalisoituvaan ylioppilastutkintoon valmistautuminen

Digitaaliseen ylioppilaskokeeseen valmistautuminen vaatii opettajilta sekä opetuksen että arvioinnin kehittämistä hyödyntämään yhä enemmän ohjelmistoja ja digitaalisia aineistoja. Abitti-kurssikoejärjestelmän harjoittelu sekä tuntityöskentelyssä että kurssikokeissa on hyödylistä opiskelijan arviointiympäristöön tutustuttamiseksi. Kaikkea arviointia ei kuitenkaan Abittilla tarvitse tehdä ja toisiin aineisiin Abittin käyttö soveltuu luotnevammin kuin toisiin. Käytäthän Abittia itsellesi ja opiskelijoillesi sopivimmilla tavoilla, jotta sen käyttö olisi mahdollisimman mielekästä.

Digitaalinen ylioppilastutkinto ja Abitti-kurssikoejärjestelmä

Ohjeita Oma.abitti.fi:n käyttöön

Oma.abitti.fi on digitaaliseeen ylioppilaskokeeseen valmentavan kurssikoejärjestelmän sivusto, jolla opettaja laatii kokeen ja jossa hän suorittaa niiden arvioinnin ja kokeiden sähköisen palauttamisen suoraan opiskelijoiden kokeessa antamiin s-postiosoitteisiin. Palvelu toimii kaikilla selaimilla.