Ajankohtaista

Tutkimusryhmän jäsenten uutuusjulkaisuja

2018

Cantell, H., Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E. & Lehtonen, A. (2018). Kokonaisvaltaisen ilmastokasvatuksen malli opetuksen avuksi. Natura 55: 1, 34–39.

Hilander, M. (2018). Valokuvan maantieteellisestä ontologiasta: dokumentti vai re-presentaatio? Synteesi – taiteidenvälisen tutkimuksen aikakauslehti 37: 1, 47–56.

Hilander, M. (2018). Kansallispuistoon sovitellaan energiantuotantoa. Natura 55: 1, 20–22.

Lehtonen, A., Salonen, A., Cantell, H. & Riuttanen, L. (2018). A pedagogy of interconnectedness for encountering climate change as a wicked sustainability problem. Journal of Cleaner Production 199, 860–867.

Tani, S., Cantell, H. & Hilander, M. (2018). Powerful disciplinary knowledge and the status of geography in Finnish upper secondary schools: teachers’ views on recent changes. J-Reading – Journal of Research and Didactics in Geography 7: 1, 5–16.

Tani, S., Houtsonen, O. & Särkelä, E. (2018). Global education for global understanding: the case of Finland. In Demirci, A., de Miguel González, R. & Bednarz, S. W. (eds.) Geography education for global understanding, 155–163. Springer, Cham.

2017

Cantell, H., Lehtonen, A. & Salonen, A. O. (2017). Rakennetaan toivoa yhdessä. In Luoma-aho, V. & Sulopuisto, O. (eds.) Tulevaisuuden koulutuksen käsikirja: askelmerkkejä kestävän koulutuksen kehittäjille, 27–28. Sitra, Helsinki.

Hilander, M. (2017). Arki, harrastukset ja lähiympäristösuhde. Versus 9: 1, 1–3.

Hilander, M. (2017). Kuvatulkinta ja maantieteellinen tarkkaavaisuus: semioottinen ajattelutapa nuorten visuaalisen lukutaidon osana. Kasvatustieteellisiä tutkimuksia 5.

Hilander, M. (2017). Kuvien käyttöä vai tulkintaa: valokuvan semioottisten funktioiden puntarointia koulumaantieteessä. Media & viestintä 40: 1–2, 85–89.

Krause, U., Béneker, T., Tani, S., Brooks, C. & Lucchesi, F. (2017). L’educazione geografica in Europa: un dialogo sulla formazione universitaria dei docenti. In Zanolin, G., Gilardi, T. & De Lucia, R. (eds.) Geo-didattiche per il futuro: la geografia alla prova delle competenze, 66–82. FrancoAngeli, Milano.

Pyyry, N. & Tani, S. (2017). More-than-human playful politics in young people’s practices of dwelling with the city. Social & Cultural Geography (e-pub ahead of print).

Solem, M. & Tani, S. (2017). Geography education, primary and secondary: international perspectives. In Richardson, D. (ed.) The international encyclopedia of geography: people, the earth, environment and technology, 1–11. John Wiley & Sons Ltd.

Suomela, L. (2017). Ympäristökasvatusta oppimateriaaleissa. In Hiidenmaa, P., Löytönen, M. & Ruuska, H. (eds.) Oppikirja Suomea rakentamassa, 166–188. Suomen tietokirjailijat, Helsinki.

Tani, S. (2017). Geography and sustainability education in Finnish schools. In Ida, Y. (ed.) ESD in geography, history, civics and social studies, 248–258. Kokoin Shoin Publishers, Tokyo.

Tani, S. & Pyyry, N. (2017). Nuorten hengailu julkisessa kaupunkitilassa. In Juntunen, I. & Ylimys, S. (eds.) Askelmerkkejä löytävään nuorisotyöhön: nuorisotyötä asemilla, kaduilla ja kauppakeskuksissa, 32–43. Aseman Lapset, Helsinki.

Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E., Cantell, H. & Lehtonen, A. (2017). Pirullisen ongelman äärellä: kokonaisvaltaisen ilmastokasvatuksen malli. Kasvatus 48: 5, 456–468.