Pienoismallin rakentelua

Teksti ja kuva: Azira Abbasli

Maanantaina 12.11.2018 saimme vieraaksemme Suomen Diakoniaopiston aikuisten perusopetuksen maahanmuuttajaopiskelijoita. Vierailun teemana oli pienosmallit.

Aloitimme vierailun matematiikan laitoksen esittelyllä, jonka jälkeen siirryimme päivän aiheeseen. Opiskelijoiden tuli aluksi pohtia rymissä, missä olivat nähneet pienoismalleja ja sekä asioita, joita on pienennetty ja suurennettu. Tutuistuimme myös hieman mittakaavan käsitteeseen. Seuraavaksi opiskelijoiden tuli rakentaa oma pienoismallinsa. Opiskelijat olivat päättäneet rakentaa pienoismallin omasta kampuksestaan. Tehtävää varten laskettiin kampukset mitat, jonka jälkeen päästiin rakentelemaan.

Aluksi opiskelijoilla oli vaikeuksia päästä alkuun, mutta kun joka pöytäryhmää käytiin vähän neuvomassa rakentelu pääsi hyvään vauhtiin. Aikamme oli käymässä loppuun, joten opettajan johdolla päätettiin jatkaa rakentelua vielä opistossa loppuun.

Diakoniaopiston pienoismalli