Ryhmämentoroinnin aktorihaku on nyt auki!

Mentorointiryhmä Tiedekulmassa.

Helsingin yliopiston kauden 2021–2022 ryhmämentorointiohjelma käynnistyy marraskuussa. Monitieteisen ohjelman viimeinen hakupäivä opiskelijoille on sunnuntaina 10.10. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, joten kannattaa toimia nopeasti!

Ryhmämentoroinnissa opiskelijat, eli aktorit, pääsevät pohtimaan mentorinsa johdolla esimerkiksi uramahdollisuuksiin, työnhakuun ja omiin vahvuuksiinsa liittyviä asioita. Lisäarvona ryhmämuotoisessa mentoroinnissa on se, että se tarjoaa mahdollisuuden saada vertaistukea myös muilta opiskelijoilta.

Palaute aiemmilta vuosilta on ollut erittäin myönteistä: viime kaudella täydet 100 % palautekyselyn täyttäneistä mentoreista ja aktoreista suosittelee kokemusta muillekin! Viime vuosien osallistujat ovat kommentoineet mentorointikokemusta muunmuassa näin:

Mentorointi antoi minulle parempaa tietämystä omista vahvuuksistani ja monia uusia ideoita töiden hakemiseen ja työelämätaitoihin.

– On ollut antoisaa kuulla muiden kokemuksia työelämän mahdollisuuksista ja haasteista ja siitä, kuinka erilaisia urapolut voivat olla.​

Tänä vuonna valittavana kaikkiaan 45 mentoria, osa ryhmistä kokonaan etänä

Jo 11. kertaa käynnistyvän ryhmämentorointiohjelmaan viimeinen hakupäivä on sunnuntaina 10.10. Ryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, ja samassa yhteydessä tulee palauttaa ennakkotehtävä. Tänä vuonna osa ryhmistä toimii kokonaan etänä, mutta osa voi oman päätöksensä mukaan tavata myös kasvokkain.

Ohjelma sisältää seuraavat tapahtumat:

• Mentoreiden ja aktoreiden kyselytunnit 16.11.etänä Zoomissa (aktorit klo 16–17)
  • Ohjelman käynnistystilaisuus 24.11.2021 kello 17.00–19.00 (etänä Zoomissa).
  • Ryhmän kanssa sovitut tapaamiset n. kerran kuukaudessa (5–6 kertaa).
  • Ohjelman päätöstilaisuus 23.5.2022. (mahdollisesti hybridi).

Kauden 2021–2022 ryhmämentorointiohjelmassa on tarjolla ennätykselliset 45 mentoria. He ovat yhteiskunnan eri aloilla vaikuttavia yliopistomme alumneja, joita yhdistää opintotausta Helsingin yliopistossa ja halu jakaa osaamistaan opiskelijoille. Ryhmämentoroinnin blogisivustolta löydät lisätietoa mentoroinnista ja mentoreiden esittelyt.

Ohjelma on ainutlaatuinen mahdollisuus pohtia omia työhön liittyviä toiveitasi ja saada sparrausta alumnimentoreilta – hae siis mukaan ryhmämentorointiin!

Katso aiempina vuosina osallistuneiden kokemuksia:

Ryhmämentoroinnin toteuttaa urapalvelut yhteistyössä Helsinki Alumni -verkoston kanssa. Lisätietoja antaa urapalvelut: careerservices@helsinki.fi.