Vi söker mentorer till programmet 2019-20

Helsingfors universitets gruppmentorskapsprogram börjar åter i november 2019. Nu söker vi igen entusiastiska mentorer! Målet i mentorskapet är att stöda studeranden att bättre hantera sin arbetskarriär och yrkesinriktning samt andliga tillväxt. Studenterna som deltar i programmet kommer från olika branschen i sina studier. Gruppstorleken är mellan 2-4 aktorer.

Anmäl ditt intresse att bli mentor så snart som möjligt med Lyyti.

Erfarenheterna från de tidigare programmen har varit ytterst uppmuntrande. Stödet till studeranden är mycket värdefullt, men också mentorerna som har deltagit i programmet har upplevt att de har fått mycket.

Gruppmentorskapsprogrammet som börjar i november 2019 inleds med ett gemensamt öppningsmöte till både aktorer och mentorer den 20.11.2019 klockan 17-19 i Minerva-torget. Mentorskapet avslutar också med ett gemensamt sammanträffande i maj 2020.

Mera information: Marja Peltomäki: marja.peltomaki(at)helsinki.fi.