Moodi uudistaa logoaan – ”Tehtävämme on yhdistää kaksi maailmaa”

Moodi ry saa uuden, toimintaa kuvaavan ja ajankohtaisen ilmeen. Uuden logon ja visuaalisen ilmeen inspiraation lähteenä ovat bayesiläinen tilastotiede sekä asymptoottiset jakaumat. Logon vihreän sävyt ovat yhdenmukaisempia Moodin kunnianauhojen sekä lipun värien kanssa.

Eri sävyiset taustavärit kuvastavat tilastotieteen eri suuntauksia. Niiden yhtymäkohdassa lukee Moodi, joka toimii kuin siltana kahden tulkintatavan välillä. Uudistettu valkoinen väri kertoo, miten Moodissa lähdetään aina puhtaalta pöydältä ratkaisemaan ongelmia unohtaen koulukuntien väliset erimielisyydet.

Logo ilmentää myös tilastotieteen luonnetta. Tumma väri kuvaa syvää matemaattista osaamista, joka on tilastotieteen perusta. Vaalean taas ajatellaan olevan kevyempi rajapinta, joka näyttäytyy soveltajille ja kansalle. Tässäkin välissä Moodi toimii nämä kaksi eri maailmaa yhdistävänä siltana

– Uusi ilmeemme sitoo yhteen Moodin pitkän historian ja dynaamisen nykyolemuksen. Muutoksilla haluamme viestiä uudistumiskykyisestä ja -haluisesta Moodista, sanoo design-vastaava ja intohimoinen graafinen suunnittelija Joni Oksanen.

Uudistukset ovat osa tänä vuonna julkistettua strategiaa, jonka tavoitteena on rakentaa Moodista moderni, opiskelijakeskeinen ja laadukas ainejärjestö, jolla on ylivertainen digitaalinen presenssi.