Matemaattisten tieteiden uusille opiskelijoille

Hei sinä matemaattisten tieteiden opiskelija vuosimallia 2020!

Lämpimät onnittelut opiskelupaikasta! Olet aloittamassa uuden ja ehkä hieman jännittävänkin vaiheen elämässäsi, mutta ei hätää, sillä yliopistoyhteisössä me opiskelijat vedämme yhtä köyttä. Sinulla on nyt mahdollisuus päästä tutustumaan muihin tilastotieteestä kiinnostuneisiin matemaattisten tieteiden fukseihin lauantaina 22.8., jolloin Moodi järjestää kaksiosaisen piknikin, jonka etkot ovat Zoomissa. Lisätietoja julkaistaan Moodin Facebook-sivuilla. Nähdään silloin!

Mikä ihmeen Moodi?

Moodi on meidän kaikkien tilastotiedettä opiskelevien ja tilastotieteen kursseja käyvien yhteinen ainejärjestö, joka järjestää niin opiskeluun kuin vapaa-aikaankin liittyvää toimintaa, kuten esimerkiksi työelämätapahtumia ja illanviettoja. Ainejärjestötoimintaan on helppo lähteä mukaan osallistumalla tapahtumiin tai niiden järjestämiseen ja sen kautta pääsee tutustumaan paremmin myös vanhempiin tilastotieteen opiskelijoihin. Kumpulan kampuksella Exactumin kellarikerroksessa sijaitsee opiskelijahuoneemmemoodi-logo-2016

Survomo, josta löytää muun muassa opiskelijahintaista kahvia sekä kenties myös apua kotitehtäviin. Lisäksi Moodin tehtävänä on valvoa tilastotieteilijöiden etuja sekä opintoihin että opiskelijatoimintaan liittyvissä asioissa.

Moodilla on myös oma menestyksekäs urheiluseura Moodin Palloseura, lyhyemmin MoPSi, jolla on aiemmin ollut edustusta yliopiston urheilusarjoissa. Ainejärjestömme virallinen äänenkannattaja on Suomen tilastollisesti merkitsevin julkaisu Tyyppiarvo, jonne voi  myös fuksit kirjoittaa omia juttujaan. Tyyppiarvon, tuttavallisemmin Typyn, juttuja on päätynyt Iltalehteen ja Helsingin Sanomien pääkirjoitussivulle asti. Sekä MoPSi että Tyyppiarvo ovat tietysti täysin avoimia kaikille toiminnasta kiinnostuneille.