Moodin vaalikokous 8.12.2022

(In English below.)

Tämä on kokouskutsu Moodi ry:n yhdistyksen vaalikokoukseen. Kokous järjestetään torstaina 8.12.2022 kello 17:00 Survomossa (Exactum CK109, Pietari Kalmin katu 5). Kokouksessa valitaan vuodelle 2023 yhdistyksen hallitus ja virkailijat. Esityslista on lähetetty sähköpostilistoille. Lue alta lisää hallituksen toiminnasta – tervetuloa mukaan!

Jos haluat asettua ehdolle hallitukseen tai virkailijaksi muttet pääse paikalle, ilmoitathan joko nykyiselle puheenjohtajalle tai kelle tahansa muulle hallituksen jäsenelle (ks. Hallitus-sivu).

Mitä Moodin hallitus tekee? Lyhyesti: järjestää toimintaa, josta olisi iloa tilastotieteen opiskelijoille ja alumneille, ja yrittää pitää opiskelijoiden puolia laitoksella. Mukaan toivotaan niin opiskelijoita kuin alumneja. Kokouksia on noin kerran kuussa ja ajankäytön voi sovittaa oman kiinnostuksen mukaan. Nykyiset ja edelliset hallituslaiset tukevat toisiaan, joten tässä on hyvä tilaisuus kokeilla uutta! Toiminnasta saa hyvän lisän CV:hen ja voi jopa lunastaa opintopisteitä. Viime vuosina hallituksissa on nähty mm. seuraavia virkoja, mutta niitä sovitetaan ja yhdistellään joka vuosi kiinnostuneiden mukaan:

• Puheenjohtajalla on kokonaiskuva toiminnasta, ja hyvä piirre on taito delegoida.
  • Varapuheenjohtaja nykyisen vpj:n sanoin: ”Kaikkee yleistä härväämistä ja PJ:n auttamista missä milloinkin tarvitsee. VPJ on myös hyvä pesti ottaa koppia poikkitieteellisten tapahtumien ja muun yhteistyön järkkäilystä, koska niitä usein laitetaan aluilleen Matlun pj-chatin kautta.”
  • Sihteeri ja taloudenhoitaja lienevät nimen puolesta selkeitä (mutta joustavia) rooleja.
  • Opintovastaava on yhteyshenkilö opiskelijoiden ja henkilökunnan välillä. Kysymyksiä saattaa tulla kummastakin suunnasta, mutta tärkeintä on osata auttaa eteenpäin.
  • Työelämävastaava omin sanoin: ”Excujen järjestelyä, yhteistyösopimusten hoitoa ja muutenkin tapahtumissa auttelua. Ei kovin vaikeaa; vaikkapa excun kasaamisessa excukohde tekee suuren osan järjestelyistä. Samalla tutustuu mahtaviin alumneihin!”
  • Ja monta muuta ja yhtä lailla tärkeää: alumnivastaava, ympäristö- ja yhdenvertaisuusvastaava, tiedottaja, jäsenvastaava, Survomo-vastaava, liikuntavastaava… Toimintaan voi osallistua myös epävirallisemmin virkailijana.

Tervetuloa mukaan!

This is the invitation to the electoral meeting of Moodi ry. The meeting will be held in Survomo (Exactum CK109, Pietari Kalmin katu 5) on Thursday 8 December at 17:00. In the meeting the board of Moodi for 2023 will be elected.

The board organizes events for current and former statistics students, and tries to support student rights and wellbeing at the department. The board meets approximately once a month, and the time commitment is on each member to decide. There are many roles to be filled, but the boards have generally been very flexible, and everybody (plus the former board members) supports each other. Board membership is a nice addition to one’s CV, too.

If you would be interested in joining the board, please come to the meeting! Finnish is not a necessary skill, even if some documents are only in Finnish. (Please contact us if you’d like a translation of the meeting agenda.) You can contact the present chair Katja Laine or any other member of the board if you have any questions, or would like to join but cannot attend the meeting.