Opettajana Moodlessa -kurssi

Maaliskuussa pidettävällä Opettajana Moodlessa -kurssilla on vielä tilaa. Kurssi koostuu kolmesta tapaamisesta (10.3., 14.3. ja 18.3.2008 klo 13.15-16.00 oppimiskeskus Aleksandrian luokka K130) ja verkkojaksosta. Ilmoittaudu kurssille HY:n koulutuskalenterissa. Kurssin löydät, kun valitset järjestäväksi organisaatioksi Opetusteknologiakeskuksen. Kurssi sopii aloittelijoille, aiempaa kokemusta Moodlesta ei tarvita!

Kurssin sisältö:

Opettajana Moodlessa -kurssilla opetellaan välineen käyttöä oman opetuksen tukena. Kurssin aikana opettajalla on mahdollisuus rakentaa kurssialue oman opetuksensa monipuolistamiseksi. Koulutus sisältää kolme iltapäivän pituista tapaamista ja verkkojakson.

Moodle on Helsingin yliopistossa käytettävä verkko-oppimisympäristö. Se sisältää valikoiman työkaluja verkkokurssien rakentamiseen, ylläpitämiseen ja käyttämiseen verkossa.

1. tapaaminen
– kirjaudutaan kurssialueelle ja tutustutaan Moodle-oppimisympäristön keskeisiin toimintoihin opiskelijan näkökulmasta

2. tapaaminen
– kurssialueen rakentamisen perusteet