Moodlen versiopäivitys ja käyttökatko 29.6.2017

MoodleHelsingin yliopiston Moodle-oppimisympäristö päivitetään torstaina 29.6. klo 8-17 aikana versioon 3.2. Tänä aikana Moodleen ei voi kirjautua eikä kurssialueita voi käyttää.

Päivitys tuo mukanaan pieniä parannuksia:

• Keskustelualueen voi lukita automaattisesti keskustelun loppumisen jälkeen
  • Tehtävä-aktiviteetissa yksittäiselle opiskelijalle tai ryhmälle voi antaa lisäaikaa tehtävän suorittamiseen
  • Arviointimatriisiin voi määrittää negatiivisia arvoja
  • Valinta-aktiviteetissa opettaja voi valita opiskelijan puolesta
  • Helppokäyttöisemmät Moodlen ilmoitukset ja viestit
  • Uusi mediasoitin VideoJS
  • Responsiiviset raporttikaaviot

Tutustu parannuksiin videoiden avulla. Huomaa kuitenkin, että 3.2-version Boost-teema otetaan käyttöön Helsingin yliopistossa vasta myöhemmin.

Päivityksen yhteydessä tulevat myös seuraavat uudet ominaisuudet:

• Moodle Mobile – käytä Moodlea appsin kautta
  • H5P – monipuolinen työkalu materiaalin tekoon, esim. interaktiiviset videot
  • Suoritusmittari muuttuu Edistymisen seuranta -lohkoksi – kätevä opiskelijoiden seurantatyökalu

Moodle Mobile ja H5P ovat testattavana ja niitä voi käyttää omatoimisesti. Kerro kokemuksistasi – otamme mielellämme kommentteja ja kehitysideoita vastaan. Moodle Mobile on selainkäyttöliittymää täydentävä käyttöliittymä, siinä ei välttämättä toimi kaikki ominaisuudet. H5P sisältää hyvin monipuolisia työkaluja oppimateriaalin tekoon. Näistä voit lukea esim. Matleena Laakson blogikirjoituksesta.

Uusi Edistymisen seuranta -lohko tulee suoritusmittarin tilalle. Vanhat suoritusmittarit jäävät vielä näkyviin vuoden loppuun asti, mutta niitä ei voi enää kesäkuun päivityksen jälkeen tehdä.

Jos uusista ominaisuuksista on kysyttävää tai kommentoitavaa, laita viestiä Moodle-tukeen moodle (at) helsinki.fi