Opi Moodlen perusteet

Oletko tuore Helsingin yliopiston opettaja, jolle oppimisympäristö Moodle on uusi tuttavuus? Tai kaipaatko Moodlen perustoimintojen kertausta? Voit tutustua Moodleen eri tavoin:

Moodle: Perusteet -koulutus

Paikka: Zoom-verkkokokousympäristö Keskustakampus
Aika: 18.8.2020 klo 14.15-17
Ilmoittaudu ja ks. tarkemmin HY:n henkilöstokoulutusjärjestelmästä Suffelissa.
Tarvittaessa ks. Suffeli Learning -ohjeet Flammassa.

Moodlen perusteet -itseopiskelukurssi verkossa

Kurssilla voit opiskella omaan tahtiisi ja pystyt kertaamaan oppimaasi myöhemminkin.

Kurssi sisältää ohjevideoita ja kuvankaappausohjeita, joiden avulla on helppo edetä. Kun haluat suorittaa kurssin ja saada siitä merkinnän Suffeli-järjestelmään, tee kurssin pienimuotoiset tehtävät, jotka auttavat kertaamisessa.

Kirjaudu kurssille.

Moodle Basics MOOC -verkkokurssi (englanniksi)

Tervetuloa Learn Moodle 3.9 Basics -verkkokurssille! Kurssi alkaa ma 5.10.2020 ja kestää kuukauden. Rekisteröidy kurssille nyt: learn.moodle.org. Saat muistutuksen sähköpostiisi, kun kurssi käynnistyy.

Kurssi on MOOC eli Massive Open Online Course ts. verkkokurssi, joka on kaikille avoin. Kurssilla opiskelee satoja, ellei tuhansia opettajia ympäri maailmaa.

Kurssilla ei ole suorittamispakkoa – voit oppia ja osallistua myös tutustamalla kurssin toteutustapaan ja tehdä tehtäviä kiinnostuksesi ja aikataulusi mukaan.

Osallistumalla

• saat ideoita, miten käyttää Moodlea monipuolisesti – myös kursseilla, joissa on paljon osallistujia.
  • saat kokemuksen opiskelusta MOOC-kurssilla, jota voit hyödyntää oman kurssisi suunnittelussa.
  • verkostoidut maailmanlaajuisen Moodle-yhteisön kanssa.
  • pääset tutustumaan Moodlen uusimpaan versioon 3.9. (Helsingin yliopistossa käyttöön todennäköisesti vuoden 2021 alussa).

Tilaa koulutusta

Jos et löydä sopivaa koulutusta, ota yhteyttä moodle@helsinki.fi.

Koulutuksen muoto voi olla esim. webinaari, tietoisku, työpaja, klinikka tms. Ajankohta voi olla esimerkiksi koulutusohjelmanne säännöllinen tapaaminen tai opetuksen kehittämispäivä. Esimerkkejä Moodle-koulutuksista löydät HY:n henkilöstokoulutusjärjestelmästä Suffelista.