Back in the Game

Kuten eräs Helsingin keskustan tavaratalo otsikoi elokuisen kouluun paluu -mainoksensa. Täällä taas me yliopistolaisetkin, sorvin ääressä.

Lomalta palatessa oli tarkastamista odottamassa opiskelijoiden kesätenttejä. Saldona 5 no show’ta ja 7 korjattavaa tenttiä, ja vielä yksi kesätenttipäivä edessä. Gradunkirjoittajat ovat meilailleet; yksi gradukäsikirjoitus on tulossa huomenna esitarkastukseen ja useampi elokuun aikana arvosteltavaksi. Kesälläkö ei siis yliopistolla mitään tapahdu eikä opiskelija voi mitään tehdä?

Tänä vuonna minulla oli hyvä ja virkistävä loma. Pidin sitä 21 arkipäivää heinä-elokuussa. Viime kesänä ehdin pitää vähän pidemmän loman, mutta silloin tuli jo aika pitkäksi. Nyt oli kivaa eikä kurjat kelit haitanneet. Uskoisin, että sain energiaa erityisesti uusista kokemuksista, joissa oli sopivasti haastetta ja sosiaalisuutta, hieman erilaisessa paketissa kuin täällä yliopistolla.

Yksi hieno elämys oli Gymnaestrada, Helsingissä heinäkuussa järjestetty voimistelun kansainvälinen suurtapahtuma, johon osallistui 21 000 voimistelijaa ympäri maailman. Ei kilpailua vaan puhdasta voimistelun riemua, johon ihan kaikki halukkaat pääsivät mukaan esiintyjinä, vapaaehtoisina, katselijoina…

PNV valkea lintu

Valkea lintu, PNV:n voimistelijoita

PNV at the airport

At the Airport, PNV:n voimistelijoita

Esiinnyin muiden mukana kahdessa eri voimistelunäytöksessä. Toinen oli yli 800 naisen Valkea lintu -kenttäohjelma ja toinen Pakilan voimistelijoiden At the Airport -hallinäytös, jossa voimistelijoita oli koko seuran kirjo pikkutytöistä huippuvoimistelijoihin ja 80-90-vuotiaisiin miehiin.

Mukaan ehtii seuraavaan Gymnaestradaan Itävallan Dornbirniin vuonna 2019!