#pöhinää ja #tiimipelaamista firman pikkujouluissa

Eilen keräännyimme Uuden ylioppilastalon humanistiklusterille viettämään NEFAn, Fibulan, Kontekstin ja Mythoksen yhteisiä pikkujouluja, teemana Firman pikkujoulut!

Humanistiklusteri muuttui hetkessä bisnesklusteriksi, kun seinät kuorrutettiin pöhinä-post-it -lapuilla ja tärkeillä taloudellisilla graafeilla.

Yliopistokansa oli kiitettävissä määrin ottanut juhlien teemasta vaarin ja paikalla olikin epätavallisen paljon pikkutakkeja, kauluspaitoja, kynähameita ja kravatteja. Parhaan asun palkinnon saivat upeaa soivaa kravattia pitävä Maria ja erityisen ryhdikkäästä bisnespukeutumisesta Hilla. Palkintoina teemaan sopivasti bisneskirjoja: How to be a Bawse ja Taivas+Helvetti: 21 alastonta tarinaa yrittäjyydestä. Toivottavasti kirjat inspiroivat saajiaan!

Talonpoikaiskulttuurisäätiö oli lahjoittanut meille kassillisen piparien koristelutarvikkeita, joten opiskelijat pääsivät kokeilemaan koristelutaitojaan. Piparit meinasivat loppua kesken vaikka niitä oli varattu kolme laatikollista, mutta onneksi aina voi koristella uudelleen jo kertaalleen koristeltuja.. :D

Pikkareissa esitettiin myös spontaani näytelmä bisnesromaanista Avain – Muutosprojektista menestys. Uskomattoman säväyttävän jännittävässä näytelmässä bisneshai Lauri pohdiskelee mentorinsa Hessun kanssa pankin muutosprojektin läpiviemisen vaatimuksia.

Kulttuuriperinnön järjestöjen välinen yhteistyö on selvästi hedelmällinen ja edistämisen arvoinen hanke, sillä pikkujoulut houkuttelivat paikalle reilut 50 opiskelijaa, niin fukseja kuin wanhoja opiskelijoita, monilta eri aloilta.

Tässä vielä vähän kuvia juhlista: