Tule mukaan järjestötoimintaan! – NEFAn syyskokous ja hallitusvaalit 9.12.2019

NEFA-Helsingin sääntömääräinen syyskokous pidetään Humanistiklusterin Lingvassa maanantaina 9.12.2019 klo 17-19 (Uusi ylioppilastalo, Mannerheimintie 5 A, 5. krs). Kokouksessa valitaan uusi hallitus vuodelle 2020.

Kokouksen Facebook-tapahtuma: https://www.facebook.com/events/410197696325772/

Jos olet kiinnostunut järjestötoiminnasta pienessä matalan kynnyksen ainejärjestössä, saavu rohkeasti paikalle! Opintosuunnallasi ei ole hallitukseen pyrkiessäsi väliä.

Kaipaamme joukkoomme aktiivisia ja innokkaita toimijoita, jotka osallistuvat yhteiseen tekemiseen, tapahtumien suunnitteluun ja järjestämiseen. Järjestötoiminnasta on hyötyä jos jonkinlaista; saat uusia kavereita ja kokemuksia, verkostoidut, omaksut tärkeitä tietoja ja taitoja, saat täytettä ansioluetteloon, pääset vaikuttamaan opiskelijatoimintaan ja yliopiston asioihin, osallistut järjestölehden tekoon ja keräät opintopisteitä.

On hyvä mainita, että ainejärjestötoiminnassa joissain tilanteissa vastuualueiden rajat saattavat hämärtyä. Parhaimmillaan järjestötoiminta onkin yhteen hiileen puhaltamista ja vastavuoroista auttamista eri vastuualueissa sekä joustamista omastaan.

Millaisia pestejä ainejärjestössämme on tarjolla?

✔️Puheenjohtaja
Ainejärjestön edustaja, joka on vastuussa ainejärjestön toiminnasta. Käytännössä vastaa edunvalvonnasta, organsoinnista, johtamisesta ja esimerkiksi hallituksen kokousten vetämisestä.

✔️Varapuheenjohtaja
Edustaa ainejärjestöä ja vastaa puheenjohtajan tehtävistä puheenjohtajan ollessa poissa.

✔️Taloudenhoitaja
Vastaa järjestön taloudesta. Vastaanottaa mm. jäsenmaksut ja oheistuotteiden myynnin sekä arvioi budjetit.

✔️Sihteeri
Vastaa hallituksen kokousten pöytäkirjojen laatimisesta ja niiden toimittamisesta järjestön jäsenille luettavaksi.

✔️Tiedottaja
Suunnittelee ja toteuttaa järjestön monisuuntaista viestintää. Tiedottaa ajankohtaisista asioista ja tapahtumista järjestön kanavissa sekä hallinnoi sähköpostilistaa.

✔️Tapahtuma- ja tilavastaava
Osallistuu aktiivisesti ainejärjestön tapahtumien suunnitteluun ja järjestämiseen. Vastaa tilojen varaamisesta ja tiloja koskevien sääntöen noudattamisesta. Pitää yhteyttä muiden järjestöjen tapahtumavastaavien kanssa yhteistapahtumien tiimoilta.

✔️Blogivastaava
Blogivastaava on nimensä mukaisesti vastuussa blogikirjoitusten rustaamisesta. Jos kirjoittaminen on lähellä sydäntäsi ja haluat kehittyä siinä, ryhdy blogimme kirjoittajaksi!

✔️Napakairan toimitustiimi
Toimittajat toimivat tiiminä yhdessä järjestölehtemme Napakairan sisällön ideoinnissa, suunnittelussa, kuvittamisessa, oikolukemisessa, sponsoreiden hankinnassa sekä osallistuvat artikkelien kirjoittamiseen. Toimittajan pestistä saat arvokasta kokemusta toimituksellisesta työstä!

✔️Työelämä- ja opintovastaava
Vastaa mm. yritys- ja organisaativierailuista ja muista työelämään ja opintoihin liittyvistä asioista.

✔️Yhdenvertaisuusvastaava
Huolehtii siitä, että kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet osallistua ainejärjestön toimintaan. Pitää huolen ainejärjestön sisäisestä turvallisesta ja luotettavasta olosta kaikkien yksilöiden osalta. On vastuussa yhdenvertaisuussuunnitelman toteutumisesta sekä syrjintä- tai häirintäepäilyjen välittämisestä eteenpäin.

✔️Ympäristövastaava
Huolehtii ainejärjestön toiminnan ja tapahtumien ympäristövaikutusten minimoimisesta ja jätteiden asianmukaisesta lajittelusta.

Suosittelemme lämpimästi järjestötoimijaksi ryhtymistä!