Articles and Chapters in Books

2006

Hugemark, Agneta, and Roman, Christine (2006) Rörelser, representation och korsande maktordningar. Carleheden, Mikael, Lidskog, Rolf, and Roman, Christine (eds) Social interaktion. Förutsättningar och former. Stockholm: Liber, 225–239.

Kananen, Johannes, Taylor-Gooby, Peter, and Larsen, Trine (2006) Public attitudes and new social risk reform. In Armingeon, Klaus, and Bonoli, Giuliano (eds) The Politics of Post-Industrial Welfare States – Adapting Post-War Social Policies to New Social Risks. London: Routledge, 83–99.

Kettunen, Pauli (2006) The tension between the social and the economic – A historical perspective on a welfare state. In Ojala, Jari, Eloranta, Jari, and Jalava, Jukka (eds) The Road to Prosperity. An Economic History of Finland. Helsinki: Suomen Kirjallisuuden Seura, 285–313.

Kettunen, Pauli (2006) The power of international comparison – A perspective on the making and challenging of the Nordic welfare state. In Christiansen, Niels Finn, Edling, Nils, Haave, Per, and Petersen, Klaus (eds) The Nordic Welfare State – A Historical Reappraisal. Copenhagen: Museum Tusculanum Press, 31–65.

Knudsen, Knud (2006) Industriarbejdets udvikling i Danmark fra midten af det 19. århundrede til Anden Verdenskrig. In Abildgaard, Hanne, and Bjerring-Hansen, Jacob (eds) Årbog 2006: Arbejdermuseet & Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkiv 2007. Copenhagen: Arbejdermuseet & Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkiv, 8–25.

Lie, Merete (2006) Kjønn og teknologi. In Lorentzen, Jørgen, and Mühleisen, Wencke (eds) Kjønnsforskning. En grunnbok. Oslo: Universitetsforlaget, 249–255.

Lie, Merete (2006) A cultural studies approach to gender and ICT. In Trauth, Eileen M. (ed.) Encyclopedia of Gender and Information Technology. Hershey: Idea Group Publishing, 166–171.

Lie, Merete, and Faulkner, Wendy (2006) Gender inclusion in the information society. In Trauth, Eileen M. (ed.) Encyclopedia of Gender and Information Technology. Hershey: Idea Group Publishing, 646–652.

Pettersson, Anna (2006) Från bruk till folkhem. In Berger, Sune, Lundmark, Mats, and Strömberg, Thord (eds) Bergslagsidentitet i förändring: En forskningsresa i tid och rum. Örebro universitet.

Wagner, Michael (2006) Society as a machine: The question of technocracy in Danish history 1800–1940. In Jørgensen, Caspar, and Pedersen, Morten (eds) Modernism and Rationalization. Skrifter fra Nordjyllands Historiske Museum Nr. 2. Museum of Northern Jutland and the Heritage Agency of Denmark. Gandrup: Gandrup Bogtrykkeri, 31–60.