Edited Volumes

2009

Christensen, Karen, and Syltevik, Liv Johanne (2009) Kvinners arbeid. Oslo: Unipub forlag.

Ervik, Rune, Kildal, Nanna, and Nilssen, Even (eds) (2009) The Role of International Organizations. Social Policy. Ideas, Actors and Impact. Cheltenham: Edward Elgar Publishing.

Fink, Janet, and Lundqvist, Åsa (eds) (2009) Välfärd, genus och familj. Malmö: Liber.

Götz, Norbert, and Haggrén, Heidi (eds) (2009) Regional Cooperation and International Organizations. The Nordic Model in Transnational Alignment. Routledge Advances in International Relations and Global Politics 70. London and New York: Routledge.

Hilson, Mary, and Andersson, Jenny (2009) Special issue: Images of Sweden and the Nordic Countries. Scandinavian Journal of History, 34 (3).

Kananen, Johannes, and Saari, Juho (eds) (2009) Ajatuksen voima: Ideat hyvinvointivaltion uudistamisessa. Helsinki: Minerva Kustannus.

Koivusalo, Meri, Ollila, Eeva and Alanko, Anna (eds) (2009) Kansalaisesta kuluttajaksi. Markkinat ja muutos terveydenhuollossa. [From Citizen to Consumer. Markets and Change in Health Care.] Helsinki: Gaudeamus.

Lindberg, Hanna, and Östman, Ann-Catrin (eds) (2009) Uppsatser om kön, historiebruk och krigets efterspel. Studier i historia vid Åbo Akademi 1. Turku: Arken.

Markkola, Pirjo, Sulkunen, Irma, and Nevala-Nurmi, Seija-Leena (eds) (2009) Suffrage, Gender and Citizenship. International Perspectives on Parliamentary Reforms. Cambridge: Cambridge Scholars Press.

Morel, Natalie, Palier, Bruno, and Palme, Joakim (eds) (2009) What Future for Social Investment. Institute for Futures Studies Research Report 2009/2. Stockholm.

Roman, Christine, and Udehn, Lars (2009) (eds) Från klass till organisation. En resa genom det sociala landskapet. Malmö: Liber.