Loppurutistuksia ja uusia alkuja

Pieni esittäytyminen lienee näin alkuun paikallaan.

Tämän kertaista blogitekstiä kirjoittaa Adele, 22-vuotias kolmannen vuoden suomen kielen opiskelija.

Kevätlukukausi Helsingin yliopistossa alkaa hiljalleen kääntyä loppusuoralle ja herättää allekirjoittaneessa pelonsekaisia tunteita ajan kulumisen vauhdikkuudesta. Kolmas yliopistovuosi on pian paketissa! Aina yhtä kohahduttavan takatalven taustalla voi jo aistia varovaisen lupauksen kesästä, ja se jos mikä motivoi lukuvuoden viimeiseen opiskelurutistukseen.

Tällä hetkellä päiväni täyttävät seuranhakupalvelun käyttäjänimiä käsittelevän kandintyöni viimeisteleminen sekä muutamalla sivuaineen kurssilla perässä pysyminen. Opiskelujen vastapainoksi tuuletan päätäni yleensä joko keittiössä tai lenkkipolulla – kokemus on opettanut, että mikään ei rentouta paremmin kuin leipominen tai päämäärätön metsässä haahuileminen.

Jatkossa kirjoittelen uutuuttaan hohtavaan laitoksemme blogiin siitä sun tästä: pääpaino tietysti arkisessa opiskelijaelämässä.