Erikoistuvien runkokoulutuspäivät perjantaina 8.5.2015 Kellokoskella

Tervetuloa psykiatriaan, lastenpsykiatriaan, nuorisopsykiatriaan ja oikeuspsykiatriaan erikoistuville tarkoitettuun runkokoulutuspäivään Tuusulaan Kellokosken sairaalaan! Erikoistumispisteitä haetaan Helsingin yliopistosta em. aloille.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Kellokosken sairaala ja Psykiatriyhdistyksen erikoistuvien jaos. Puheenjohtajana toimii professori emeritus Jouko Lönnqvist.

Ilmoittautumiset 27.4. mennessä elina.hietala@fimnet.fi (ilmoita samalla tarvitsetko bussikuljetusta ja oletko osallistumassa iltaohjelmaan). Bussikuljetus lähtee Helsingin rautatieaseman edustalta tilausajopysäkiltä Rautatientorin laidalta, vastapäätä ravintola Fenniaa (jonka osoite on Mikonkatu 19). Koulutuspäivä ja bussikuljetukset ovat  maksuttomia.

8.45 Bussikuljetus Helsingistä rautatieaseman tilausajopysäkiltä Kellokoskelle, 9:30 Aamukahvi ja ilmoittautuminen, 10:00 Tilaisuuden avaus, 10:15 Jouko Lönnqvist: Millaista oli erikoistuminen ”ennen vanhaan”, 10:45 Eila Sailas: Miten vapautua pakkopaidasta – suomalaiset pakkokeinot aikojen saatossa, 11:15 Ilkka Taipale: Mielisairaan sosiaalinen asema – nyt ja ennen, 12:00-13:00 Ruokailu, omakustanteinen, sairaalan ruokala tai Kinuskila-ravintola, 13:00 Risto Vataja: Invasiivinen psykiatria – lobotomiasta nykyaikaan, 13:30 Ilkka Raitasuo: Prinsessan tapaus, 14:00 Mika Rautanen: Millaista oli psykiatrina sata vuotta sitten, 14.30-16.30, – 1: psykiatrian historian museo, – 2: aistihuone, puutarha ja kuntouttava työtoiminta, – 3: tutustumista suljettuihin osastoihin, 16:30 Kiitokset ja loppusanat lyhyesti, 16:45 Ensimmäinen bussikuljetus Helsinkiin

– Ilta vapaamuotoista ohjelmaa, yhdessä ruokailua omakustanteisesti, rantasaunalla saunomismahdollisuus. – 22:00 Bussikuljetus takaisin Helsingin rautatieasemalle.