2.4 Opintojen suunnittelu ja hallinta

Opiskelu-palvelusta löydät kootusti tärkeimmät opintojen aikana tarvitsemasi digitaaliset työkalut, palvelut ja sisällöt. Opiskelu-palvelussa voit mm. seurata ajankohtaista tiedotusta, hakea tarjolla olevia kursseja sekä lukea ohjeita opiskelun tueksi. Opiskelu-palvelun kautta pääset myös Sisuun.

Sisu on opintojen suunnittelua ja etenemistä ohjaava työkalu, jossa teet opintosuunnitelman ja johon kirjataan kaikki opintosuorituksesi sekä muut opiskelijarekisteriin kerätyt tiedot. Sisussa hoituu myös iso osa opintoihisi liittyvästä sähköisestä asioinnista. Opiskelijana sinun on itse pidettävä ajan tasalla yhteystietosi. Nämä tiedot päivität Sisussa. Jos haluat hyväksilukea tutkintoosi toisessa yliopistossa tai esimerkiksi työelämässä kartuttamaasi osaamista, teet hakemuksen Sisussa. Sisussa voit myös tilata sähköisen opintosuoritusotteen. Kun olet suorittanut kaikki tutkintoosi kuuluvat opinnot ja haluat pyytää valmistumista, teet myös sen Sisussa.

Tarkat ohjeet Sisun käyttöön ovat Sisun omilla ohjesivuilla. Ohjesivut aukeavat myös, kun klikkaat kysymysmerkin kuvaa (Ohjeet-painike) Sisun mustassa yläpaneelissa. Perehdy ohjeisiin huolellisesti.

Lue myös Sisun tietosuojaseloste ja Sisun saavutettavuusseloste.

Kun luet tätä osiota, pidä selaimessa auki Opiskelu-palvelua ja Sisun käyttöliittymää. Näin pystyt paremmin samalla harjoittelemaan näiden palveluiden käyttöä.