Jotain loppui, jotain alkaa

Jouduin orientoimaan opiskelijaidentiteettini uudestaan, kun selaimeen tallentamani linkki opintosivulle ei enää toiminutkaan. Opinto-oikeutesi on päättynyt, sivusto ilmoitti tyynesti. Niin tietenkin: kehitysmaatutkimuksen opinto-oikeus tosiaan päättyi 31.12.2010, ja nyt on jo ihan uusi vuosi. Avoimen yliopiston pääsivulta löytyi sitten linkki, josta pääsin tarkistamaan, milloin viestinnän opintojen käyttöoikeus oikein alkaakaan. Vasta ensi viikolla näköjään.

Olen siis välitilassa. Vanhat opinnot ovat päättyneet ja uusien verkkosivut eivät ole vielä avautuneet. Millainen identiteetti tässä tilassa täytyisi pystyttää? Ehkä siitä ei tarvitse huolehtia vaan nauttia hetkellisestä vapaudesta ilman kurssikirjojen kahleita. Tai lumoa.