Jäähyväisiä, uusia tuulia ja muutakin

Kirjoitustaukoni venyikin pitemmäksi kuin olin kuvitellut. Minulla on ollut pitkin syksyä yksi projekti, joka on ottanut aikaa enemmän kuin olin kuvitellut. Tutkinto-opinnot ovat ottaneet omat hetkensä myös ja välillä tuntuu, että 48 tuntia vuorokauden mitaksi olisi tervetullut aika.

Vammaistutkimuksen luennot yli kuukausi sitten. Ensimmäinen tentti meni ohi, kun muistin ilmoittautumisen pari tuntia sen umpeuduttua. Tänään menen katsomaan tenttikysymykset, sillä parempi sekin kuin ei mitään. Varsinainen tentti jää siis kolmannelle kerralle. Samalla voin ajatella, että silloin jätän jäähyväiset vammaistutkimuksen kurssille.

Tässä on ollut myös harmittava haaste, kun sain nyt marraskuun alussa syysflunssan, joka laittoi minut lepäämään. Samalla aloitin uusiksi tuuliksi nimettäviin kuuluvan sosiaalitieteisiin kuuluvan Yhteiskuntapolitiikan kysymyksiä -verkkokurssin. Odotan mielenkiinnolla, kuinka pääsen esseen kirjoittamisen pariin. Ainakin tehtävänanto on mielenkiintoinen.

Uusiin tuuliin kuuluu myös se, että olin kaksi viikkoa sitten tapaamassa avoimen yliopiston koulutussuunnittelija Sannaa ja opiskelija-aktiivi Markoa. Yhdessä keskustelimme avoimen yliopiston asioista todella laajasti ja suunnittelimme osallistumistamme Opiskelun olohuone -tilaisuuteen. Tänään se tilaisuus sitten on.

Muuta -osastoon kuuluu se, että olen saanut kirjoitella ensi kevään lukujärjestyksiä. Haikeutta tuo se, että olen luopumassa useammasta asiasta tällä hetkellä. Syynä on se, että haluan viedä joitakin opintoja loppuun, jotta voin jatkaa uusissa haasteissa. Katsotaan, kuinka asiat loksahtavat kohdilleen.

Ystävällisin marrasterveisin,

Jukka

3 Replies to “Jäähyväisiä, uusia tuulia ja muutakin”

1. Hei Jukka, oli kiva tavata tänään! Pitää nyt omalta osaltakin taas aktivoitua blogissa ja toivottavasti saataisiin tätä muutenkin aktiivisemmaksi. Tsemppiä opintoihin! 🙂

2. Valmistuminen ja työpaikka häämöttävät jo siis silmissä…! Joillakin ihmisillä, jopa yllättävän nopeassa tahdissa.

3. Hei Anna, ilo oli myös minunkin puolellani. Odotan tämän blogimaaiman kehittymistä innolla. Lukijoita tällä kuitenkin on jonkin verran.

MNT, ihmisten moninaisuus on rikkautta. Ei ole vain yhtä oikeaa tapaa valmistumiseen ja työpaikan saamiseen.

Comments are closed.